Gå til innhold

Jeg flytter inn hos barnefar igjen i morgen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....men når mister jeg stønadene da? Får jeg ikke noe mer utbetalinger i det hele tatt? Eller får jeg utbetalt halve måneden nå?

Tenkte å gi nav beskjed først i morgen når flyttingen er i gang siden vi ikke er i noe forhold enda. Men er jo inneforstått med at jeg mister all støtte. Men har gitt opp å finne leilighet i nærheten av der han bor, derfor flytter vi inn hos han igjen og håper på det beste denne gangen. Men er så usikker på om jeg får no mer utbetalt fra nav. Eller om de stopper det umiddelbart....altså at jeg ikke får noe denne måneden heller....

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring nav og forklar situasjonen...Kan jo være at du kan få beholde os noen mnd siden dere "er på prøve"...

Regelen er jo at man ikke regnes som alenemor dersom man bor sammen med barnefar, og eller har et forhold til ham:-) Men hvorfor flytter dere sammen igjen dersom dere ikke er sammen? Kan du ikke bo der dere bor nå til dere finner ut om forholdet er noe å satse på?

Skrevet

tror ikke du får noe mer i det heletatt jeg... huff ikke lett dette med penger og frem og tilbake..

lykke til

Skrevet

Det som er litt av problemet er jo at man mister stønaden hvis man er kjærester.. derav mister man faktisk muligheten til å prøve forholdet på nytt. Man kan ikke vite om det vil fungere dersom man ikke har mulighet til å prøve først. Man må bare hoppe i det og satse på det beste :-/ Dette er ingen god ordning verken for mor/far/barn. De burde hatt *prøveperiode* At man fesk har lov til å være kjærester i 3 mnd og motta stønader, og den dagen man blir samboere på nytt kan man miste stønadene.

Skrevet

Jeg sa opp i midten av april en gang, eller rundt den 10.

Jeg fikk stønader for den mnd, mnd etter kutter de den ut.

Sånn var det her værtfall. Så vil tru du får penger for den mnd du sier opp i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...