Gjest Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Gutten mion, som straks er ett år, ser ut til å få de samme tendensene som storesøstra hadde på samme aldren: Da jeg kom og la meg i går kveld, sov han godt. Jeg var egentlig stuptrøtt og trengte sårt søvn. Jeg sovnet klokka elleve, men akkurat i det jeg holder på å sovne, begynner han å sutre. Han holder på sånn noen minutter. Han våkner ikke, bare sutrer i halvsøvne. Dette er nok til at jeg våkner igjen, blir litt stresset. Jeg legger meg til å sove igjen, men da får jeg ikke sove igjen. Da søstra var på samme alderen, og egentlig et par år framover, våknet hun nesten hver eneste kveld akkurat når jeg holdt på på sovne. Det virker som at broren begynner å gå i samme fotspor. Jeg mister verdifull søvn på denne måten, for det er jo bare såvidt man rekker å sove nok i hverdagen. Jeg lurer sånn på hvorfor dette skjer! Hvorfor våkner de og lager lyd akkurat når jeg holder på å sovne? Jeg lager ikke noen rare lyder, hvis noen tror det! :-) Noen glupinger som har noen hypoteser på hva om kan være grunnen?
Mille** Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Dere sover på samme rom? Lille snupp ble også forstyrret av oss når vi delte rom, selv om vi prøvde å ikke lage noen lyder, var stille som mus. Ble mye bedre når hun fikk eget rom.
dama Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 kan jo høres ut som om han er kommet inni marerittfasen... kanskje du skulle vente litt med å legge deg..
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Ja, jeg tror nok at vi legger ham på eget rom snart! :-)
MintCondition Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 De gangene vi sover på samme rom som Guro nå (på hytta, når vi er på overnattingsbesøk hos besteforeldre osv) merker jeg at hun sover vedlig lett i faser, og at hun våkner til liksom, og surver. Kan stille seg på kne i senga også, ser jo ut som hun våkner, men hun bare surver i et minutt, og legger seg ned og sovner igjen. Det er vel sånn at all søvn er i faser, og at man er sånn nesten-våken i perioder
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Hm... ja, det kan hende at søvnen hans blir bittelitt forstyrret når jeg kommer inn og legger meg. Mens jeg lager litt lyd, sover han godt, men idet jeg sovner, blir det helt stille igjen. Kanskje det er det som gjør at han våkner...?
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Gutten vår gjør også dette...Tror det er fordi det har vært lyder i huset,men så blir det helt stille liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå