Gå til innhold

Hva synes dere (Fra anonym på krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

faren til min datter kom hjem i dag, og jeg så på han at han hadde røykt hasj, andre gang på en uke nå....

han gjorde det da han var tenåring, men sluttet da han traff meg, men nå synes han det er helt greit å gjøre det innimellom, er jo ikke farlig sier han... blir jo bare avslappet, alkohol er jo værre!!!!

blir så forbanna at jeg nesten vil nekte han å se sin datter

er det jeg som overdriver??? er virkelig hasj noe som mange fedre å mødre gjør, men fungerer fint i familie liv og aarbeidsliv uten at det blir påviket??

jeg tviler på det, hvordan kan jeg få han til å skjønne at det ikke er okay for meg at han røyker hasj av og til??

kan noen ligge det ut på skravlesiden for meg???

blir glad for meningene deres bare de er saklig:)

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

at hasj ikke er farlig er en myte alle rusmisbrukere prøver å overbevise seg selv om er riktig......

thc'en legger seg rundt blodårene oppe i hjernen....

og man blir alltid generelt sløvere, dårligere reaksjonsevne og etterhvert vil man forandre personlighet....

(når man er i nykter tilstand)

det er bare sånn det er.. fakta.....

Skrevet

Hvis dette skjer på ukedagene syns jeg ikke du overreagerer. Du hadde vel ikke likt at han kom hjem beruset på alkohol heller midt i uka. Hvis dette skjer i forbindelse med en fest så er jo spm om det er værre å røyke hasj enn å drikke alkohol. Jeg har ingen personlig erfaring, men "kjenner" mange som i voksen alder heller røyket hasj enn drakk alkohol i festlige lag. Tror ikke hasj er mere skadelig enn alkohol. Så da spørs det på deg da om du misliker at han er ruset eller at du misliker det han blir ruset på.

Skrevet

for meg hadde det ikke vært greit. hadde kasta han ut om han ikke slutter. jeg synes ikke hasj er greit på fest engang...

Skrevet

Tror faktisk ikke hasj er så farlig,om man bare holder seg til det,men liker det absolutt ikke og det er forbudt i norge.

Jeg hadde gitt han beskjed om å slutte ellers flyttet jeg og ville ikke at han skulle vært med barnet vårt,da skulle han love og ikke bruke det da i så fall...

Fy,fy mannen din.

Skrevet

Hasj er farlig,og det trenger ikke store mengder til heller.

man kan få virkning av det mange år etter at man har røyket,selv om man kun har røyket en gang!!!!

Dere aner ikke hvor mange det er som kommer på psyk.avd fordi de har røyket hasj,og plutselig har klikket,selv om det er mange år side de røyka.

Ser dere på bilder av hjernen etter hasj bruk så ser dere at den blir ødelagt av det..

Jeg har aldri i hele mitt liv røyka hasj,men det er dop og det er en grunn til at det er ulovlig!!!!

Du kan jo spørre deg selv hvilket forbilde du vil at samboeren din skal være for datteren deres? Vil du at han skal ha en holdning om at "dop er helt okey"? At han skal være Rusa i samme hjem som datteren din sover o.l?

Hasj er ikke greit!!! Hadde det vært min samboer hadde jeg kastet han på hode og ræva ut...

Skrevet

Her i huset røykes det aldri hasj og skulle jeg tatt samboeren min i noe sånt hadde han fått fyken og jeg skulle fader skjæra meg gjort mye for at han aldri skulle fått vært alene med vår sønn igjen før han viste seg skikket til det! Det hadde faktisk gjort meg sintere enn om han hadde vært utro en kveld på byen, så akuratt ulovlige rusmiddler er jeg i mot altså!

Og hadde noen på jobben min røyket hadde de faktisk fått sparken.

Var kanskje ikke så sakelig svar, men jeg er imot at påvirka folk omgås barn! Har selv vokst opp med en stefar som røyka innimellom og dersom man vil ta hensyn til barna er min klare oppfatning at DET GJØR MAN IKKE!!!

Skrevet

Si det som det er. Og at du ikke vil risikere å miste datteren deres til barnevernet pga hans egoisme.

Skrevet

Helt uvesentlig for meg at det er farlig. Men det er ULOVLIG!!!!!

Og da gjør han i mine øyne en kriminell handling. Og det hadde ikke jeg utsatt barna mine for. Det er noe med å være ett forbilde. Det kan sikkert diskuteres om hvor vidt det er farlig, men at det ikke er lov. Det kan ikke diskuteres.

Skrevet

Jeg har IKKE tenkt å hive meg på propagandatoget her om hvor skadelig marihuana tydeligvis er ifølge noen. Den debatten gidder jeg ganske enkelt ikke.

Men jeg er fullstendig enig i at det han gjør ikke er ok!!! Du etterspør saklighet, her har jeg listet opp tre årsaker til at du bør ta en prat med samboeren din og forklare at du ikke er villig til å akseptere hasj-røykinga hans:

1) hasj er faktisk klassifisert som narkotika i Norge. Han bryter loven, og enhver pappa som med viten og vilje gjør handlinger som kan medføre strafferettslig forfølgelse er i mine øyne direkte stupid. Tenk hvor idiotisk hvis han havner i fengsel eller får anmerkninger på rullebladet for noe så teit som hasjrøyking... han er voksen! Ikke fjortis lenger.

2) som foreldre er man ikke bare omsorgspersoner, men også rollemodeller for sine barn. Det vi gjør, mener og sier har konsekvenser ikke bare for oss selv, men også for barna våre. Om han har et liberalt syn på hasj så er det en sak - men om han fortsetter å beholde dette synet OG praktisere det, så viderefører han holdninger til deres datter som ikke kan bortforklares med "individets rett". Spør om han virkelig syns det er helt ok når deres datter som tenåring bruker både hasj og alkohol (for det er sjelden tenåringer holder seg til EN av delene) og kommer hjem stein fra fest?

3) Selv om han har rett til å bestemme over seg selv så er han nå i et forhold. Forhold handler om respekt, og det å gå bak din rygg og røyke hasj opptil flere ganger i uka når han vet at du ikke liker det - og så bagatellisere det - er ikke å respektere deg. Forhold handler også om kompromiss. Man kan ikke fortsette å leve som om man kun har seg selv å tenke på når man deler livet med en annen person. Noen offer må til, og det å kutte ut marihuana-røyking når man er en voksen og ansvarlig småbarnsfar er neppe det verste offeret man må gjøre.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...