Lilly 79 Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Vi har bestillt oss vinterferie. Men vi fikk anbefalt å gjøre om turen litt, og dar til Kata Beach i stedenfor Patong... Har nå funnet et hotell i Kata, som heter Peach Hill Resort. Noen som vet om det er fint der? Det er nære stranden, 300 meter ca.
Gjest irismor Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Vi bestilte reise til Thailand for et par uker siden. Vi skal til Karon Beach. Det ligger ved siden av Kata Beach. Ble anbefalt å ikke bestille hotel i Patong, mye støy. Bedre å bo litt utenfor og heller ta seg en tur dit i ny og ne. Vi hadde funnet et hotel som passet oss. Men når vi kom på Tickett for å bestille, så var dem ikke interesert å bestille det hotellet for oss. Vi måtte absolutt reise med ving og ikke star tour som vi hadde funnet hotel. Vi endte med å avbestille hele turen og gikk til et annet reisebyrå. Der fikk vi bestilt akkurat det vi trengte og ønsket.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Vi har vært på Kamala Beach for 4 år siden. Er ikke så lang unna der dere skal. Helt fantastisk er det dette området. Ble litt misunnelig nå! Vil også reise!
Mikitussa Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Kata beach ligger ikke mer enn ca 10 minutter unna Patong (i tuk-tuk taxi), men denne stranda er mer tilpasset barnefamilier og myyye roligere enn Patong. Karon ligger like ved siden av Kata (mot Patong), og der er det også stille og rolig. Vi var på ferie i Thailand i år i februar/mars og var da på Railay beach, Phi-phi og en uke til slutt på Karon. Vi likte oss helt klart best på første plassen, men det var helt fantastisk på Karon også. Det er liksom litt mer tilrettelagt for turisme i forhold til de andre stedene. Det vil si at det også ligner litt mer på et typisk "syden"-sted. Men myyyye bedre enn alle andre "syden"-steder etter min mening. En helt annen atmosfære, og et helt annet folkeslag enn spanjoler, tyrkere, grekere etc...Fordelen med Kata i forhold til Karon, er at på Karon var det noen sinnsyke bølger på stranda som kunne være skumle både for barn og voksne. Gøy også, men det var ikke lett for barna å bade der uten å ha en svømmering eller noe annet å flyte på. De største ungene som var med var 10 år, men de klarte ikke heller å stå på beina i bølgene på de "verste" dagene Men Bangla road i Patong må oppleves. Denne gata bør besøkes på kveldstid for det er da den våkner til live. Da stenger de for trafikk og så er det masse folk i gatene. Veldig mye rart å se :-) Men det er greit å bo litt unna :-) Hvis jeg skulle reist ned til Patong, Karon eller Kata igjen, så hadde jeg uten tvil valgt Kata beach, så god tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå