nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Er dere for eller i mot kontantstøtte? Kommer dere til å trenge/ trenger dere skolefritidsordning? Er jo mange saker som sikkert avgjør hva man velger, men tenkte at dette var et tema for en barneside! Bare lurer.........?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Kontantstøtta går vel bort uansett hva man velger etterhvert.. Bare det blir full barnehagedekning. Jeg vil gjerne ha denne, for det er en fin mulighet og jobbe bare 50% en periode. Jeg stemmer frp fordi jeg er drittlei de som sitter der nå.. De lover masse piss, også gjør de helt andre ting fordi andre partier også må få velge!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 ingnenting går i oppfyllelse allikevel av det alle politikerne lover..men de som sitter der nå skal VEKK! stemmer frp pga invandrerpolitikken....
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Æsj ass, du er kvalm. Pga. innvandrerpolitikken!! Skjerp deg'a!! Håper jeg aldri møter deg ihvertfall. Håper du ender opp gammel og ensom. Og at personen du er ment for aldri dukker opp fordi h'n har feil hudfarge.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 FrP her i byga lover heldagsskole og varm mat, så da går vel behovet for den skolefritidsordningen uansett vekk. Kontantstøtta er det flere partier som vil ha bort, dessuten trenger ikke jeg den.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Nå har jo faktisk regjeringen som sitter nå bestemt at kontantstøtta skal avvikles fra 2008, så den kan du nok ikke skylde på FrP. Og til deg over her: Man er i sin fulle rett til å mene hva man vil om innvandringspolitikken deres, og om du blir kvalm og aldri vil møte vedkommende du svarte på innlegget over, tror jeg du må låse deg inne resten av livet. Er nok mange du møter på i løpet av en dag som stemmer FrP pga deres innvandringpolitikk!
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har ikke skyldt på FRP angående kontantstøtta. Bare lurte på om dere trengte den. For når barnet ditt begynner på skolen. Skal du da gå hjemme? Jeg kommer ikke til å trenge SFO, men stakkars de som må betale 4500 kroner bare fordi de tror på andre løfter som er umulig å oppfyll..... Beklager. Jeg tror mer på julenissen. *Uansett hva hver og en tulling pr i dag gjør, så vet jeg faktisk hva jeg har. Hva de er i stand til å klare å gjennoføre (tenker da bla på hesevesenet og annen privatisering.innvandringspolitikk er også kontroversiell. Utover dette er politikken til FRP alt for dårlig sammensatt. Dessverre. For mye av det de mener er bra meninger, men i det daglige livet er det ikke mulig. Jeg tørr ikke å stemme FRP på stortingsvalg ihvertfall. Blir det FRP i kommunene jeg bor. Da flytter jeg..........., for det er galskap her ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Det er jo ikke pga hudefargen da....Hallloooo...Følg litt mere med i samfunnet du! En annen
Sjefsmegga Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Hva jeg stemmer lokalt vet jeg enda ikke siden det blir endel nytt i forbindelse med kommune sammenslåinga. Stemmer vel å de trynene jeg liker, uavhengig av parti ved kommunevalg. Stortingsvalg så stemmer jeg selvsagt Venstre, selv om de ikke "vinner"....men eneste partiet jeg har en viss enighet med sånn jevnt over...selv om alle partiene har både en og flere saker jeg er enig i. Frp har mye bra de, men det har også AP, SV, Krf og Høyre også. Men alle de partiene har desverre mange saker jeg er dypt uenig i også...så da sitter jeg igjen med kun Venste som alternativ når summen er gjort opp.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 vel frp kan vel ikke skade noe mere enn de som sitter der nå. så hvorfor ikke la de slippe til alle andre har prøvd seg og feila. de siste åra med krf og nå ap!! hva kan jeg si TRAGISKT!!!!!!!!!!!!!! Så prøver på frp igjen. stemte det sist gang også. Men må ærlig innrømme at de har god invandringspolitikk. men da er jeg vel rasist viss jeg sier det. Å, Jeg har allerede møtt mannen i mitt liv (samme hudfarge som meg også gett=)...) Så den du dro til ho over funkærnte på meg desverre...hahahahahahaha
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Skjerp deg, du som retter dette rett på fargede.I tilfelle du ikke vet så er alle utenfor Norge innvandrere. Blir heller kvalm av deg som automatisk tenker fargede.
Butterfly_Flip Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Jeg skal også stemme frp... Det er det partiet jeg identifiserer meg med.
KariMari Skrevet 14. juni 2007 #13 Skrevet 14. juni 2007 Me too! Men tror ikke jeg stemmer de lokale FRP politikerne her i kommunen. Noen av dem er ikke helt tamme..................
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #14 Skrevet 14. juni 2007 jo det kan bli MYE værre......å styre landet er ikke som å holde søndagsskole.....for de som ikke visste det...... invandringspolitikk er kjempevanskelig.....det er ikke bare å trylle fram en ferfekt oppskrift slik frp tror....regjeringen har mange nasjonale og internasjonale konvensjoner og forholde seg til................. har dere det virkelig så jævlig med dagens regjering....alt kan alltid bli bedre...er det ikke heller det det handler om....kmange vil ha mer og faan vil ha fler.... stikk fingern i jorda, titt over til naboland og resten av verden og få ting litt i perspektiv før dere syter trusa av dere... ...
KariMari Skrevet 14. juni 2007 #15 Skrevet 14. juni 2007 Kontantstøtten er ikke aktuell for meg lenger. Det er derimot SFO.
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. juni 2007 Er du interessert i å betale 4500 kroner pr mnd for en SFO plass? Det er ihvertfall det som ble lagt fram på kommunestyremøtet i vår kommune i går........ helt sjokkert jeg. Ikke har jeg lyst på et konkurransestyrt helsenorge heller. ... vi kommer til å få storinvasjon av utenlandske helsepersonell som kan jobbe for lavere lønninger. Vi tjener "dårlig" nok som det er allerede!
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 14. juni 2007 Jeg kan heller ikke se hva dagens regjering gjør som får folk til å stemme FRP! Jeg er virkelig redd for at at folk stemmer FRP ved neste valg...... Det som blir sagt, er ofte ren ønsketenkning.....ikke gjennomførbart i det hele tatt. De har Gjerne små kontroversielle hjertesaker som fenger en enkel nordmann. Jeg er virkelig redd for hva som kan skje med landet hvis de kommer til makta.... Noen sier. La de få prøve seg........det er ikke snakk om en fotballkamp hvor benksliteren skal få prøve seg i 10 minutter av kampen fordi vi leder 3-0. Nei, det er våre barns framtid det er snakk om.........ikke glem det. Sett dere godt inn i partiprogrammenen. Hør hva som blir sagt.........og tenk dere godt om før dere putter seddelen i urna. Ikke la dere lure. Vi vet hva vi har ( og vi har det vel bra?) men ikke hva vi får. Kan godt hende FRP kan funke i noen kommuner. I kommunen vår er det noen som ikke er helt "riktig raske"
KariMari Skrevet 14. juni 2007 #18 Skrevet 14. juni 2007 Sfo kommer jeg til å betale en snau tusenlapp for her jeg bor. Du bor nok i "feil" kommune.....;-P Men ærlig talt, 4500,-?? Var da voldsomt! Full plass da går jeg jo ut fra? Hos oss koster en full plass på sfo snaue 1500,-.
nickoline og supermann Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 14. juni 2007 Detter er forslag som ble lagt fram i går. ..... håper de legger det fram for befolkningen også. Da tror jeg de taper stemmene til barnefamiliene. Vi har en Ap kommune i dag. vært av og på med SP og AP. Greit begge deler........., men AP har gjort en fantastisk jobb for barnefamilier i kommunen. Kun 35 barn stod uten plass i barnehage da opptaket var ferdig. Regner med at det ordner seg. Enda er det ny barnehage på gang. Bare de blir enig om hvor den skal ligge. Er litt "fornminner" (eller hva det heter) som gjør at den aktuelle tomta kanskje ikke kan brukes. Masse gamle kokegroper osv........ I tilegg er alle skolene tipp topp. Ingen gamle barnehager. Nytt senil og fys/psyk senter/boliger på gang....aldershjemmet skal rehabiliteres så fort det første senteret er ferdig. I tilegg er det masse nye verna boliger, omsorgsboliger og nytt sykehjem. vi har det bra. Redd FRP kan ødelgge det hele med skolereformforslaget sitt og privatisering av helsesektoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå