pea-in-the-pod Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 Leste et innlegg her i går ang. Omega 3 og pakningsvedlegg som sa at det ikke skal benyttes av gravide. Nå sjekket jeg mine (som jeg har tatt hele tiden - er i uke 14 nå) og der sto det søren meg at det ikke skal benyttes av gravide!!!!!!! Blir kjemperedd jeg nå! Var jo damen på apoteket som fant den frem for meg når jeg ba om vitaminer som gravide burde ta... Merket Gevita... HJELP!!!!!!!!!
stabilo Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Jeg fikk beskjed fra jordmor om å ta omega3, men jeg ville nok ikke tatt noen som står at ikke skal benyttes av gravide. . .
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 jeg har hørt at gravide skal ta omega3. trodde omega3 var det samme uansett jeg, men jeg ville gått til apoteket og krevd en forklaring.
jordbærsjokolade Skrevet 14. juni 2007 #4 Skrevet 14. juni 2007 Det er sikkert ikke kjempefarlig, men jeg lurer på om det er fordi du ikke skal ha for mye vit a...eller et annet vitamin når du er gravid. Tran skal ikke tas sammen med folsyre i hvertfall! Kjøp udos choise, god blanding av omega 3, 6 og 9. Ikke farlkig!
lite jentenurk Skrevet 14. juni 2007 #5 Skrevet 14. juni 2007 Hei jeg gjorde det samme som deg, og fikk helt hetta jeg også.Med samme merke. Så jeg ringte apoteket, og hun ringte produsenten. Det viser seg at det er en trykkfeil på beskrivelsen og det er IKKE farlig for gravide å ta Omega3 i anbefalt dosering. Håper dette hjalp
pea-in-the-pod Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2007 Puh... Nå ble jeg nemlig skikkelig skremt her Skal liksom gjøre alt rett (vitaminer, gravidbelte i bil, holder meg unna mat ++++) og jeg leser alltid pakningsvedlegg, men denne gangen stolte jeg blindt på apoteket... Gjør jeg ALDRI igjen! Skal uansett ta meg en tur på apoteket i ettermiddag jeg også...
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Huff, det er tydligvis greit å følge litt med selv ja,¨å ikke stole blindt på andre! Men det hadde vært rart om omega 3 ikke skulle brukes av gravide, så mye som de maser om at vi må bruke det...
line_n & sara Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 heisann dere! merking av naturmidler og vitaminer/mineraler er kjempestrengt i norge, hvis produktet ikke er testa etter rettningslinjer, må de skrive den advarselen om gravide på pakka! gravide burde være forsiktig med tran, som inneholder både omega tre og to fettløslig vitaminer, a og d.. a vitaminer kan man fort få mye av, og tar man for mye, kan det faktisk gi fosterskade! derfor er ren omega 23 myye bedre, og ta en multivit ved siden av! så bare kjør på med omega 3!!
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Oi.. kan ikke tran tas sammen med folsyre? Noen som vet hvorfor? Rart hun på apoteket ikke sa noe om det, når jeg var der å spurte hvilke vitaminer jeg burde ta. Hun sa tran og multivitamin uten a og d. Hun sa ikke noe om folsyre, men regner med at hun vet at jeg skal ta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå