Mom2Two Skrevet 14. juni 2007 #1 Skrevet 14. juni 2007 I klassen til eldstebarnet er vi to FAU kontakter. Man velger to kontakter for at arbeidsbyrden skal fordeles på to, for det er en del møter i løpet av et år i tillegg til en del andre arbeidsoppgaver som faller på klassekontaktene.. Jeg er altså en av disse kontaktene, så har vi en faren til en annen gutt som den andre. I løpet av dette året har han gått på ett eneste møte, og da var han der under halve tiden (kom midt i møtet), Meningen er at vi skal gå på annenhvert møte. Jeg har vært på alle de andre møtene (det har av ulike grunner vært en del ekstra møter dette året), bakt kaker ved flere anledninger, samlet inn penger, skrevet brev, arrangert julelunsj, sommeravslutning, 17. mai osv. osv. osv. Han visste at jobben hans ville umuliggjøre noe særlig stort engasjement fra hans side. Synes det er litt dårlig gjort overfor meg, jeg. Virker som han var mest ute etter å få det på "cv'n" om dere skjønner hva jeg mener. "Ser" bra ut å være engasjert forelder. Han svikter hver eneste gang jeg spør om hjelp til noe.. Jeg har gitt opp for lenge siden, det går raskere å ordne ting selv... De andre foreldrene har også reagert (uten at jeg har sagt noe).
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. juni 2007 #2 Skrevet 14. juni 2007 Ja, det synes jeg er dårlig! Som forelder mener jeg at man har plikt til å følge opp barna sine - joda.. Det er mange kjedelige ting og slikt. Men åssen skal det bli gjort uten disse foreldrene som FAKTISK stiller opp??... DU gjør en flott jobb iallefall!=) Hvorfor ikke bare få han bort derfra? Han kommer ikke til å hjelpe til uansett og det virker som det er noe nytte i å ha han der uansett. Få inn en annen eller noe??
Mom2Two Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2007 Tusen takk:-) Ja det er utrolig mange "freeriders"..., sånn er det bare. Dugnadsånden har forsvunnet litt, tror jeg. Det er litt sent å få inn en annen, skal velges nye til høsten uansett, men han går nok ikke på noe gjenvalg håper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå