Gå til innhold

Kopiert fra krangle for anonym.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere... NYTT 00:35 14.06.2007

faren til min datter kom hjem i dag, og jeg så på han at han hadde røykt hasj, andre gang på en uke nå....

han gjorde det da han var tenåring, men sluttet da han traff meg, men nå synes han det er helt greit å gjøre det innimellom, er jo ikke farlig sier han... blir jo bare avslappet, alkohol er jo værre!!!!

blir så forbanna at jeg nesten vil nekte han å se sin datter

er det jeg som overdriver??? er virkelig hasj noe som mange fedre å mødre gjør, men fungerer fint i familie liv og aarbeidsliv uten at det blir påviket??

jeg tviler på det, hvordan kan jeg få han til å skjønne at det ikke er okay for meg at han røyker hasj av og til??

kan noen ligge det ut på skravlesiden for meg???

blir glad for meningene deres bare de er saklig:)

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skall sette deg ner og forklare for han at selv om det kanske ikke er så "alvorlig" så er det ulovlig. Og hva sker med datteren deres dersom han skulle bli tatt for og drive med dop? Eller hvis noe skulle ske han når han er dopet?

Det er aldrig bra for et barn at foreldrene driver med sånne ting. Prøv og prat med han (men ikke hiss deg opp og start en krangel ut av det, det gjør det garantert bare verre) og få han til og skjønne at det kan gå hardt utover deres datter i lengden dersom han holder på med det han gjør.

Lykke til hvertfall. =)

*klem*

Skrevet

Tror barnevernet raskt blir koblet inn om han blir tatt med dop på seg. Mener å ha fått med meg et slikt tilfelle her inne en gang!?

Uansett - i dette tilfellet ville jeg nok sagt "my way or the highway!". Dop er en uting å drive med når man har barn! Lurer på hvordan han hadde reagert den dagen datteren kommer hjem med en hasjpipe i munnviken..? "Men pappa, det er jo ikke så farlig da! Mye verre med alkohol, det sier du jo selv!".. Og skrekkscenarioet - datteren ender opp som den værste narkisen. Hvorfor skulle ikke det kunne skje, liksom..? Jeg mener - i hennes hjem så er det jo "normalt" å røyke litt hasj.. Nei, kast han ut til han kommer på bedre tanker!

Skrevet

Jeg syns ikke du overdriver. Selv om hasj ikke er såååå farlig, så er det faktisk forbudt og det er vel i seg selv god nok grunn til å la være.

En venninne av meg var i samme situasjon som deg. Samboen hennes røyka hasj innimellom. Men sa det ikke var noe farlig og at han hadde full kontroll. Hun trodde på ham og lot ham holde på, helt til hun en dag fant en brukt sprøytespiss på hobbyrommet hans.

Det viste seg at han hadde gått over til sterkere saker og gjerne tok dette da han var alene hjemme med deres lille datter. Hun var 2 år da dette ble oppdaget.

Sier ikke at dette skjer med mannen din, men jeg hadde ALDRI tatt den sjansen. Dop er uansett aldri greit, men når man har barn bør man i allefall tenke seg om en gang ekstra.

Hadde gitt ham valget jeg. Slutt eller dra!

Skrevet

De som bruker hasj og eventuelle andre rusmidler er de beste løgnerne så jeg hadde aldri i verden stolt på han. Har selv levd med en som røyka hasj å han lovet å slutte da babyen ble født. Det gjorde han altså ikke så da var det på hue og ræva ut. Han gjorde det aldri hjemme med babyen men det hjalp ikke. Min datter skal slippe å vokse opp med en far rundt seg som røyker bønner.

Så mitt råd til deg er å si at han enten får slutte eller så får han pakke sakene sine.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si her nesten. Folk her inne får jo helt makk bare de hører om en joint. Jeg kommer fra nederland der dette er lovlig, med god grunn, og jeg kjenner mange oppgegående, suksessfulle mennesker som tar jeg en joint av og til. Selv om de har barn. Mange av disse drikker ikke, fordi de da er friske og raske til å starte dagen så tidlig som ungene står opp. Ingen hangover, ingen giddaløshet, ingen oppkast, ingen barnslig oppførsel i livet generelt.

Når så få av de som røyker hasj eller marihuana faktisk bruker tyngre stoffer blir det bare helt feil å med en gang hoppe over på den tanken. Cross-over effekten er større her enn den er i nederland pga kriminaliseringen, men den er fortsatt ikke all verden. Man blir ikke straffet for hasjbruk i norge, og så lenge han ikke går med mer enn 15 gram på seg så tar politiet det bare fra ham og gir ham en bot på 4500 kr, så det trenger du ikke tenke på. Dersom han lyver om forbruket sitt derimot...

Skrevet

Ja jeg får makk så fort jeg hører foreldre røyke en joint. Å med god grunn! Hasj gjør ikke alle til bedre mennesker.

Poenget med å røyke hasj er? Man blir jo bare dummere i hodet for hvert trekk man tar, det rare er at man merker det ikke selv.

Jeg har levd med en hasj-bruker så jeg vet hva jeg snakker om. Har selv røyket det i tenåra å jeg langt fra stolt over det.

Jada folk kan se så oppegående ut som de bare vil, ¨å de kan se perfekte ut de bare vil utenfra. Mye skjer bak skjulte vegger.

Desverre.

Du ser jo at hovedinnlegger er bekymret å at hun egentlig ikke vil at samboeren skal fortsette med dette. Da er det vel kanskje bedre at du lar den "ja til hasj oppropet" ligge å heller ta det i en annen debatt.

Dette er en pappa som har et barn å tenke på, å vis samboeren hans mener at hasjbruket hans ikke er akseptabelt så er det vel en grunn til det. Å vi bor trossalt i Norge å her er ikke hasj lovlig. Trenger vi virkelig å bryte mer lover enn nødvendig? Er ikke hele poenget med foreldrerollen å være forbilder for barna? Å vis foreldrene synes hasj er greit så vil jo helt klart barna følge etter. Å vil vi virkelig vise våre barn veien til et narkotikamisbruk? Vis vi først skal akseptere hasj, hva er det neste? Skal det være greit å røyke kokain også?

Nei ett sted går grensa, jeg har hvertfall ingen planer om å lære dattera mi at hasj er greit, selv i små mengder.

Hadde min mamma\pappa røyka hasj så hadde jeg ikke giddet å ha noen med de i det hele tatt. Voksne mennesker som ikke vet sitt eget beste har jeg ingen intensjoner om å bruke tid på.

Skrevet

Uten å ta stilling til om det er greit eller ikke vil jeg bare si at det ikke blir riktig å sammenligne røyking med alkohol, slik mange som røyker prøver.

Basert på mine erfaringer er det ofte slik; de som drikker tar seg en fest (drikker til de blir beruset) kanskje 1-3 gng pr mnd. De som røyker gjør ofte dette 2-5 gng pr uke, da "nattfyringsen" er veldig vanlig. Ergo er omfanget av rusbruken en helt annen.

Om noen drikker 2-5 gng i uka ville de fleste kalt denne personen en alkoholiker, hvorfor er man da så tilbakeholden med å kalle en hasjrøyker med samme rusmønster en narkoman?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...