Gjest Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Har lest at det ikke går an å "miste" melken, men føler at det er det som skjer her. Har ikke hatt problemer før, melken har strømmet på. Men nå er jenta 2 mnd og jeg føler at jeg ikke får i henne nok lenger. Jeg har pleid å amme hver 2- 3 time, men nå går det maks halvannen time mellom måltidene hvis hun er våken. I dag har hun vært sutrete, ville ha mat "hele tiden" og sov lite. Jeg har sett at det ikke har kommet så mye melk fra brystet - hun svelger unna alt uten problem, det gjør hun ikke ellers. Dessuten napper hun i puppen når det er tomt og det har hun gjort hver gang i dag. Hun ble mye mer fornøyd da jeg tok opp et måltid fra fryseren og gav henne fra flaske. Og når jeg pumper på kvelden kommer det maks 60 ml, vanligvis kommer det opp mot 100 eller mer... Jenta mi er liten og lett, og det bekymrer meg at hun ikke får i seg nok næring siden hun har lite å gå på. Jeg kan ikke amme oftere for å få opp produksjonen, da får jeg jo ikke gjort annet! Og jeg får ikke pumpet ut noe melk heller (må ha i frysa til de dagene hun er hjemme med pappa) da blir det jo ingenting igjen til henne. Dette ble jo veldig langt, men har noen andre opplevd å få for lite melk? Hva gjorde dere med det?? Vil helst ikke gi MME hvis det ikke er helt nødvendig, hun får så vondt i magen av det.
skilpaddemamma Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 får du i deg nok næring og væske? må huske og drikke masse. det kan jo godt hende hun har økedøgn også.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Har du prøvd å pumpe etter at du har ammet for å se om det kommer mer? Gi puppen litt tid i pumpa og pump til det er tomt.. Forsøk å pumpe mange ganger i løpet av dagen.. Produksjonen skal gå opp etter "etterspørsel". Det går an å miste melken, men ikke sånn uten videre tror jeg.. Jeg mistet den med førstemann da han var 4 mnd. men da hadde jeg hele veien slitt med tette melkeganger for så å få 3 skikkelige brystbetennelser etter hverandre + kyssesyken.. Og da streiket puppene samme hvor mye jeg pumper. Kan jo være at babyen din har økedag da, da er de litt sutrete og vil spise hele tiden nettopp for å øke produksjonen. Pump i vei, og blir det til overs så frys det ned så du har om "meieriet" skulle stenge butikken.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Har tenkt på det med økedøgn, men jeg syns problemet bare blir større og større. Kanskje jeg tenker for mye på det og stresser meg litt opp...(trodde ikke jeg skulle bli en sånn nazi amme-mamma, men merker at jeg gjerne vil få til dette en god stund til! :) Det skorter kanskje litt på mitt eget inntak og har prøvd å være bevisst på å spise og drikke mer, men jeg glemmer det hele tiden! Plutselig har det gått fem timer liksom... har aldri vært en strukturert person, så dette med å legge opp dagen og ta meg tid til å spise har alltid vært vanskelig for meg da... Får prøve å ta meg sammen...
skilpaddemamma Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 har du halvlitersglass? fyll opp med vann hver gang du ammer, og drikk under amminga, evt bruk en vannflaske. jeg pleier alltid og drikke og spise litt selv når ungen er ferdig, da glemmer man det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå