Gjest Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Mini er 3 mnd.. Samme er dattra til bestevenninna mi. Sønnen min har nesten aldri brukt vippestolen.. Kun ett par ganger når jeg lager mat og han er sutrete.. Men dattra til venninna mi(kaller henne "lise" nå) har nesten bodd i den siden hun kom til. Emil ligger under babygymmen på golvet han, hun i vippestolen. Og det vises så utrolig godt! "Lise" ligger helt rolig når hun ligger under der.. Ikke noe fekting med hender, ikke løfter hun beina.. Beveger seg stort sett ikke. Ligger rett ut.Så begynner hun å grine fordi hun blir lei og vil i vippestolen igjen. Mamman gir etter og setter henne der.. Får hun ikke det, gråter hun seg blå og mister pusten. Mens Emil snur seg rundt, ligger på siden, spiser på beina, kaver med hendene osv.. Tilfeldighet? Neppe... Etter jeg så dette i helga, skal han hvertfall ikke få sitte mye i den vippestolen
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Tilfeldighet? JA!!! Snuppa "bodde" også i vippestolen sin, men hun har vært VELDIG tidlig ute motorisk, tidligere enn de aller fleste.. Hun elsket vippestolen sin så hvorfor skulle hun ikke få sitte der? Hvis datteren til veninnen din ligger langt etter motorisk ville jeg fått henne til å ta det opp med hs.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Vel, mitt aktive lille gull sitter mye av dagen i vippestolen, og er likevel helt hyperaktiv! Hun sparker med føtter og slår med hender, og er for lengst begynt å reise seg opp av seg selv når hun sitter på fanget. Så jeg vil si at det er tilfeldighet. Det er forskjell på unger.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Nå er den jenta bare 3mnd gammel...! Daniel ville heller ikke ligge lenge på gulvet, han "bodde" faktisk i armene mine han! Ikke fordi han gråt og absolutt VILLE, men fordi jeg ikke ville tvinge han til å la han ligge på et gulv når han ikke ville. Og Daniel begynte å gå ganske tidlig. Alle barn er ulike og slik må vi bare godta. Jeg skal ha flere barn, men jeg kommer aldri i verden til å "pushe" på at de skal bli tidlig utviklet og heller ikke sent. De skal få gjøre det i SITT tempo. Ene søstra mi har en som er utrolig raskt ute me alt, eller dvs hun har to. Og hun skulle ønske de to var senere i utviklingen. Da de var 4mnd gamle kunne de bevege seg fritt på gulvet. Man mister utrolig mye av den babytiden følte hun. Mens dattra til den andre søstra mi har en datter som er utrolig sen av seg, men hun er bare glad for det. De har fått masse tid til å kose, men også DET er slitsomt fordi de kan bli mer sutrete og vil ha mer oppmerksomhet siden de ikke kan komme seg rundt selv. Mens Daniel har vært gjennomsnittlig fra det babystadiet og videre oppover. Men han begynte å gå veldig tidlig. Jeg syns Daniel har vært en herlig unge ifh til hva jeg har sett hos mine søstre. Men det er noe me hva vi selv er vant til fra våre egne barn.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 unger er jo ikke like selv om de er like gamle.....noen barn er det man kaller late:)
lilja70 Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 -Og her kommer jeg og er uenig med dere alle. Klart ungene kan sitte i vippestolen i korte perioder, det er mye viktigere hva de gjør enn hva de ikke gjør. De trenger nemlig å ligge på magen for å få sterke nok muskler. Og de trenger tilbakemeldinger, blikk-kontakt, stimulans. -Det er også viktig at de har bevegelsesfrihet, dvs at ryggen ligger flatt og ikke buet, men ikke hardt, så vekta havner på rumpa. -Og for all del, at de ikke tilbringer dagene i vippestol og bilsete. -Det er lov å tenke selv.
Gjest_1001 Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Kanskje hun er en "observerer", enkelte unger er det. De liker å ta seg tid og observere ting, ikke så aktive som alle andre. Men tar gjerne språk o.l. raskere når den tid kommer. Ikke alle som er sprellefisker. En jeg kjenner sin jente var svært bedagelig av seg. Men glad i å følge med på alt og observere. Hun hadde et fantastisk ordforråd når hun var 18 mnd, helt imponerende. Men hun gikk ikke før hun var 20 mnd. Hun har rett og slett prioritert andeledes. Jeg var lik som det som baby også. Lærte meg å lese selv når jeg var 3 år og 10 mnd :-D Var svært rolig som baby, masse tålmodighet, satt heller og tittet i bøker enn å løpe rundt.
Tommage♀♂ Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Hehe, det er nok tilfeldig ja! Frøkna lå mye på gulvet under babygymen, men var ganske rolig av seg og treg med å snu seg, fekte, rulle osv. Minsten kan ikke ligge på gulvet så mye pga storesøster på 18 mnd som tråkker på ham, så han ligger en del i liggestolen. Han er kjempeaktiv, fekter som bare det! Men 3 mnd er da uansett ikke så mye, er store forskjeller ute å går her!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Småen her satt mye i vippestol og ble båret i bæresele og lå omtrent ikke på gulvet på den tiden pga kolikksmerter. Men han var aktiv for det og sprellet med armer og ben de gangene han ikke hadde vondt og ble lagt under babygymmen. Han forstor fort lekene under babygymmen og begynte å bruke de.. Da han var 7 mnd. begynte han å krabbe og å reise seg opp på knærne. Da han var 7,5 mnd. gikk han mens han støttet seg på møblene.. Tror ikke vippestolbruken har noe å si her ihvertfall. Unger er forskjellige. noen er veldig aktive, noen er midt i mellom mens andre er mer av den bedagelige typen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå