Gå til innhold

Æsj,frekke sykepleier!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*peker strengt med fingeren mot sykepleieren*

Skrevet

Og det føltes godt å bare skrive det! ;o)

Sikkert ingen som gidder hørte hvorfor jeg synes dama var umåtelig frekk...dessuten er det sikkert noen her som er enige med henne...hahaha

Skrevet

Jo jeg er... kjeder meg veeeelldig nå, og er veldig nyskjerrig av meg..hehehe

Skrevet

Datteren min er 15,5 år,og har hatt feber "av og på" siden forrige torsdag.

Akutten ble besøkt da feberen kom opp i 106,7 søndagen, ( 41,5 C i feber)

Tabletter hjelper bare litt,så fyker den til værs igjen.

Hun har ikke vondt noen steder.Bare svimmel.

Legen på akutten søndag ga beskjed om IV væske,blodprøver, samt urinprøve. Alle prøvene i blodet var fine, mens urinprøven viste "500 times higher than normal white blood cell count", så det ble sendt på dyrkning.

Prøven der fikk jeg vite i går (etter å ha masa) var OK.

Nå i ettermiddag spurte hun meg om vi ikke kunne dra til BK å spise, og jeg er selvsagt sjeleglad for at hun sp¨ør,for appetitten hennes har vært helt i null!

Så vi drar dit,da. Og hun bestiller seg en is-cola (kjempegodt), og kylling "fries". Men så begynner hun å klage på at hun er iskald og fryser. Kjenner på panna, og ungen brenner jo helt opp!

Ringer fra mobilen min til barnelegekontoret, for de har alltid lege på vakt.

Sykepleiern som tar tlf først, sier at en annen enn hennes lege er "on call", og transporterer meg til deres linje, for som hun sa, at som sykepleier følte hun det ikke var bra å vente til i morgen, siden feberen har vært der mer eller mindre i 6 dager.

Så får jeg sykepleier snippetitsnipp på tråden:

"hello?"

"Hi, I am the mother of a 15 year old girl, who has had a fever since last thursday off and on, and now its up hight again, and I am worried about her"

"How high is her fever?"

"Well, I am at Burger King right now, when I noticed she is fevrish again, so I don`t really know how high. But she is very warm"

"Burger King????!! That`s not a place to eat!She shouldnt have that kind of food!"

"?? Ehm..excuse me? She didnt choose the worst food they have...."

"Burger King Don`t have nothing good!"

"They have salat!" (prøver jeg meg...hehe)

"Nothing at Burger King is good food"

"Well, this girl has not had an appetite in days!And when she wished to eat at Burger King, I took her here, so atleast she gets something to eat!"

"She should rather be drinking plenty"

"She HAS been drinking!That`s almost all she has been doing the last week!"

"Give her some pills to reduce her fever. If it isnt gone by tonight, call us back"

........................så sitter jeg der og føler meg som en liten dritt etterpå! Dama skjelte meg ut for å ta med ungene mine på Burger King!

Hjelpes min så irritert jeg ble!

Vi drar ikke dit SÅ ofte, og det lille vi er der, det skader ikke mine barns helse!!!

Sånn =)

Puh....

Noen er sikkert enige med meg, mens andre kan bare være uenige. Men jeg synes dama der var på bærtur!

Hadde jeg ringt pga en overvektig unge med høyt blodtrykk, ja DA skulle jeg skjønt henne!!!

Synes virkelig ikke dette var denne damas "business"!!!!!!

Feberen er i kveld på 104 F

Jeg skal IKKE ringe den dama igjen!

Jeg tar henne med tilbake til legevakta, om feberen ikke går ned etter de tablettene jeg nettopp ga henne.

Stakkars pia mi =(

Skrevet

Enig med deg jeg!

Ho har da ingen grunn til å henge seg opp i hvor ungen din spiser!

Skrevet

Skikkelig møkka sykepleier... Du ringte ikke dit for å høre det, du fikk jo knapt noe svar på det du lurte på!! Hadde klaga jeg.

God bedring til jenta de;))

Skrevet

Å herregud for en idiot av en sykepleier!!

Syns ikke NOEN skal være uenige med deg, jeg! Hadde blitt sjeleglad om jeg hadde fått i ungen min noe spiselig om hun haddde vært som din, om det så bare hadde vært sjokolade!!!

Dustesykepleier :-@

Skrevet

Vi kaller det fergemann-syndromet. Mange buss-sjåfører har samme syka. Hvis de ikke får utløp for makt-behovet sitt i den jobben de egentlig skal gjøre, så gjør de likegodt en helt annen jobb. Kjefter og skjeller ut folk fordi de ikke danser etter deres pipe.

"Ikkje køyr ombord i ferga før eg seier køyr ombord i ferga! -Køyr ombord i ferga!"

Må legge til at de aller aller fleste fergefolk og sjåfører er knakende kjekke, de andre er bare så mye mer synlige...

Skrevet

For ei hurpesykepleier!!!! :-( Jeg tar guttungen til McDonalds, jeg om det går flere dager uten mat! junkfood er bedre enn nofood!!!!

Masse god bedring til jenta di!

Skrevet

Herre Gud! Det var da ikke hvor dere var som var poenget her! Og så lenge syke barn spiser er det vell samme hva de spiser!

Skrevet

Testet i dag; hun har Monoucleosis! (kyssesyken)

Fått utlsett over kroppen,fordi de på akutten satte henne på antibiotikakur. De burde testa henne for det der. Men heldigvis, nå vet vi hvorfor hun har vært så syk.

Nå får hun bare hvile seg,og bli bra. Hun har heldigvis sommerferie nå.

Hun burde fått premie for å ha troppet opp på skolen hver dag denne uka, for å ta eksamen.

Hadde nok holdt henne hjemme med tvang, hadde jeg visst det var Mono.

Skrevet

Oi, ikke rart hun har vært dårlig da!

*god bedring til jenta di*

Ang sykepleieren: det heter _syke_pleier_. Dvs en som pleier syke. Om hun hadde hatt som oppgave å veilede 15årige kyssesykesyke jenter i kost og ernering hadde tittelen vært en helt annen. Så det så!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...