Gå til innhold

Min kvinnekamp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er og sloss for rettigheter på de arenaene hvor kvinner er og har vært viktige! Jeg vil gjerne ta meg av barna våre når de er små (opp til 2-3 år). Det er de årene jeg tror det er viktig at barna har foreldre, de omsorgspersonene som elsker dem ubetinget, rundt seg hele dagen. Jeg vil ikke tvinges ut i et hesblesende arbeidsliv hvor jeg knapt rekker å se ungene mine før de legger seg om kvelden. La de som er godt voksne få arbeide lengre, så vi som har små barn kan bruke de få årene på det som er viktigst - barna våre! Jeg vil det, og samtidig få de samme rettighetene som de som er yrkesaktive! Jeg vil ha anerkjennelse og dype bukk fordi jeg gjør en av verdens viktigste jobber - oppdrar barn som skal styre denne verden videre. Tror mange ville gjort en bedre jobb med barna hvis de hadde fått lov til å puste i litt saktere familietempo og bruke tiden hjemme de få årene barna er små - de årene blir bare en liten parentes i det lange livet man faktisk har.

Det er ikke sjefen din som holder deg i hånda når du dør - det er forhåpentligvis barna dine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at en av foreldrene til alle barn bør få ha seks timers arbeidsdag inntil barnet fyller 6 år. Det er FORFERDELIG slitsomt med full jobb og samtidig ta seg av barna, man får også mere TID sammens med barna sine. Det er noe som burde verdsettes. Skjønner ikke hvorfor ingen gjør noe med dette ???

Nina

Skrevet

PS; eller begge foreldrene med småbarn burde ha 6-timers dag. Det vil være et gode også for familielivet og derfor for samfunnet generelt.

Nina

Skrevet

Sånn er det med været også. Alle klager, men ingen gjør noe med det.

Skrevet

Ja det er så sant, men dette er oss kvinner sin feil. Vi innbilte oss at vi klarte full jobb, 2-3 barn, mann,hus, hage og husdyr. Vi tror vi er superkvinner og har laget ris til egen ræv. Jeg støtter hi hundre prosent og vil ha alle kvinner hjemme med sine egne barn frem til de er 10-12 år. Ikke bygg flerebarnehager, for kanskje blir de ståendes tomme som alle bedehusene gjør om noen år.

Skrevet

Det eneste kvinner (mange hvertfall) har gjort er å ikke stille krav til de mennene de bor sammen med. Hvorfor sier ingen: Hvordan klarer han full jobb, 2-3 barn, kone, hus, hage og husdyr? Jo nettopp fordi de aller fleste tar det som en selvfølge at kvinner gjør mest hjemme. Så mannen kan jo jobbe fullt uten problemer av noe slag.

Om man stiller krav til sine partnere om at de deltar på lik linje i hjemmet og ved stell av barn går alt mye bedre.

De som er alene klarer det også, selv om de ikke har noen å dele husarbeidet med.

Skrevet

Hvorfor skal vi stille krav til menn som ikke kan vaske, som ikke har innlært den biten fra fødselen av? Fra oldtiden så drev menn med tungt arbeid, jakt, bondegård og fiske. Kvinner fødte barn og passet dem, laget mat og vasket klær. Hva er galt i at kvinner gjør dette? Vi må slutte å kommandere menn rundt med vaskebøtta. De er ikke født slik, men vi er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...