mammmamia ** Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Har et dilemma her - foreldrene mine kommer på besøk og ønsker å ta med seg lillegutt hjem igjen, vi reiser nedover med tog en uke senere på sommerferie uansett og skal være der i en måned. MEN - han har aldri flydd før, og jeg har selv flyskrekk (uten å i det hele tatt overføre det på han!) og synes det er ubehagelig å tenke på at han skal fly for første gang uten verken meg eller pappaen sin. Selv om det "bare" er en flytur på 40-50 minutter... Hva ville dere gjort? Ville dere sendt han med dem?
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Så lenge han selv vil det ser jeg ikke noe problemer i det. Men - du veit aldri hvordan han vil reagere. Det er vel det som er vanskelig her. kommer jo også ann på hans forhold til besteforeldrene, om de kan ""erstatte"" mor og far i visse sammenhenger i en viss grad.
winneboo Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jeg ville sendt dattera mi ja. Men det er fordi de kjenner henne så godt som de gjør. Om du vet at sønnen din er 100% trygg på de så går det nok helt fint. Kanskje en fordel at han slipper å sitte ved siden av deg første gang han flyr siden du har flyskrekk? Men nå aner jeg ikke hvordan du reagerer når du flyr da, har bare sett folk på tv..hehe
stripete ullsokk Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jeg ville ikke hatt problemer med det, men har ikke flyskrekk heller.... Er han veldig trygg på besteforeldrene, så vil det vel gå greit?
eva luna Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Ja, skjønner ikke helt problemet. så små barn forstår knapt hva det er å fly, og jeg skal love deg at de ikke engster seg sånn som foreldrene gjør. Det går kjempefint :-)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 øhm, jeg kjenner en treåring som er OPPHENGT av fly og han er utrolig god til å formulere seg og sier hva han mener, så -- ikke for brå med den at så små barn ikke skjønner det, de skjønner mer enn vi tror
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Kræsjer flyet så spiller det ingen trille hvem som er med... Trøst deg med at det er 400 ganger høyere sjans for at man dør mens man kjører bil, så hvis du lar besteforeldrene kjøre med han, så burde det jo ikke være et problem.
mammmamia ** Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2007 Hufsemor - blir jo ikke helt det samme da, man er liksom avhengig av bil innimellom, jeg er ikke avhengig av å sende han med fly..! Tenker ikke så mye på om flyet kræsjer, men på at han aldri har tatt fly før, og at han kanskje kan blir redd og at jeg ikke er der hvis det er noe... Vet at han er stor, og han har vært borte fra oss alene flere ganger, men ikke flydd... Vet ikke om jeg hadde gjort det lettere om jeg ikke hadde vært redd for å fly selv altså, kjenner bare at jeg ikke føler meg helt komfortabel med tanken... Hønemor ja..! :-/
Katja Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde ikke nølt heller. Mine har flydd med besteforeldrene siden de var bittesmå, både innenlands og til syden, ikke noe problem overhodet.
Monajenten Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Er enig med den som svarte at det mest sannsynlig er verre om du er med første gangen han skal fly, hvis du har flyskrekk.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Hvis du har flyskrekk så burde han IKKE fly med deg første gangen han skal være i et fly send han med besteforeldrene du, kommer nok til å synes at det er kjempe morro!
mammmamia ** Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2007 Altså, jeg har ikke sånn flyskrekk at jeg blir hysterisk eller noe, synes bare det er ubehagelig, men har ingen problemer med å sette det tilside :-) Er nok litt det at jeg tenker HVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS flyet detter ned...........da er det liksom bedre at jeg også detter ned sammen med han, i stedet for å sitte igjen..! Uff, katastrofetanker, haha!
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Det hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Vil tro det verste du kan gjøre om du selv har flyskrekk er å være den første som tar fly med ungen. De merker jo kjapt om morra er livredd, liksom.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Send avgårde 3-åringen din du;) Det blir nok kjempegøy for ham! 3-åringen vår elsker å fly, men det er jo greit å snakke om det på forhånd da;) Fortell at det sannsynligvis kommer til å bråke litt, men at det bare er tøft. Og at man kan se skyene ut av vinduet. Og at man flyr høøøyt opp i himmelen. Kanskje kommer det til å kile litt i magen også..? Er man heldig så kanskje flyet rister litt på grunn av turbulens. Det er stilig:D 3-åringer er store barn, og er nok ikke så avhengig av oss foreldre som man tror;)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har ikke hatt problemer med å la han fly med mamma og pappa. Men de kjenner han utrolig godt, og jeg vet han føler seg 100 % trygg sammen med dem.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #16 Skrevet 13. juni 2007 Hvis gutten er trygg på bestemor og bestefar, så send han i vei! Det blir helt sikkert kjempestas! Forbered han noen dager på forhånd.
mayaya Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 Det hadde jeg glatt gjort, ser ingen grunn til å la være! Ser det også som en fordel at han er sammen med noen uten flyskrekk, samme hvilken grad den er i :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå