Gå til innhold

Har dere gitt barna deres Phenamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen sa at de kunne bli veldig søvnige av det. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har brukt det mot allergisk reaksjon.

Legen sa de blir enten søvnige eller hypre.

Lucas ble søvnig av det, men ikke surkete eller noe sånt, bare sov en lang lur. Jeg var litt utspekulert og ga det til han før formiddagsluren, da som han i over 3 timer, mot 1 time normalt

Skrevet

Fekk det mot allergisk reaksjon vi og. Hun fikk utslett så vi skulle prøve det. Hva slags allergisk reaksjon fikk dere det mot?

Synes det er litt ekkelt at hun skal sove mer jeg da. Ga henne det før hun la seg for natten nå.

Ga du det sammen med mat, eller for seg selv?

Skrevet

Har brukt det på Lukas i 4 dager nå og har ikke merket at han har blitt noe trøtt av det,men det står i bruksanvisningen at de kan det tror jeg,for den er jo merket med rød trekant.

Skrevet

Vi bruker det når eksemet til J er ille og hun klør seg til blods på natta. Phenamin gjør at hun klør mindre og sover roligere. Første gangen hun fikk det sovnet hun nesten i fanget mitt. Nå merker jeg ikke at hun blir trøtt av den.

Vi bruker Zyrtec dråper mot allergi. Ser ikke poenget med å gi Phenamin når jeg kan gi noe hun ikke blir trøtt og uopplagt av på dagtid.

Skrevet

Det var mot et utslett som lignet litt på digre myggstikk han fikk en søndag. vi vet ikke helt hvorfor han fikk det, men mistenker det var fordi han spsite kanel.. lurer på om han er allergisk mot det.

Utslettet gikk bort etter en dag, og sluttet da å gi han Phenamin, tror han fikk når vi kom hjem fra legevakten på formiddagen, på kvelden og så formiddagen etter. Han sov ikke noe mer den natten han fikk det, kun når han fikk det før formiddagsluren sin.

Tror ikke jeg ga sammen med mat, ikke bevisst hvertfall..

Skrevet

vi kan ikke gi Zyrtec fordi hun er bare 10 mnd. Legen så i legemiddelboken at Zyrtec kunne gis fra 2 år.

Skrevet

Ja, mot utslett. Vi ble ikke fortalt at barnet ble søvnig av det (eller oppfattet det ikke i så fall). Vår turbo-prins sov så mye at vi forstod ingenting, og så sjekket vi Phenamin og fant ut at det var årsaken.

Skrevet

Vi fikk Zyrtec av barnelege (spesialist på barn og allergi) da J var 6-7 måneder. Vet det står i felleskatalogen at det bare er godkjent til barn under 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...