Lisa & lille Noah<3 Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Fikk brev fra bhg som Noah skal begynne i,i agust og må bare høre med dere hvordan det er i deres bhg da jeg ikke har peiling. Første barnet mitt og er helt ny i dette gamet.. Om morningen så må de henge fra seg alt av tøy o.l,den er grei. Så skal de legge matpakken sin i egen kurv,og når det er gjort skal de ringe i en bjelle og vente på at en av de voksene kommer og ønsker de velkommene eller "god morgen"! Når de blir hentet skal barnet få lov til å gjøre seg ferdig med det det holder på med og så rydde etter seg,er de ute skal hvert av barna rydde 3 ting før de drar. Når barnet er klar til å dra kal det gå bort til de vokene,ta de i hånda og si "takk for i dag". Er det vanlig? Kan nevne at jeg aldri gjorde noe sånt da jeg var liten og gikk i bhg eller barnepark.
imsdal med julesmak Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Enkelte av de rutinene hørtes jo helt greie ut, men personlig syntes jeg det var en del ting som hørtes ganske merkelig ut... Bla. dette med å ringe i en bjelle og ta de voksne i hånda. Men jeg er ingen ekspert altså.
Blue Lady Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Hørtes littt rart ut i min ører. Vi kommer til bhg, møter personalet der og sier hei. Kler av Lucas og sier hadet når vi er klar for det. Da går de i vinduet og vinker. Når vi henter og de er ute går jeg inn og finner tingene hans og så går ut til han og finner personalet og seier at vi drar, de sier hadet og lucas sier hadet til de han vil si hadet til. Er de inne møter som regel personalet oss i garderoben og finner Lucas, vi pakker tingene og sier hadet.
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 2-åring på småbarnsavdeling; Dersom vi kommer veldig tidlig finner vi voksne på kjøkkenet, hvor matpakke plasseres i kurv og det er mulighet for frokostspising. Kommer vi etter 8 er det vanligvis voksne som tar i mot i gangen/fellesområdet for alle avdelingene, hilser på barnet og henter voksen fra dets avdeling om ungen helst vil det. Eneste rutine her er egentlig at alle foreldre og barn skal møtes og hilses på når de kommer i barnehagen, og ungen få spørsmål om hva h*n har lyst å gjøre osv. Foreldrene tar av tøy og sko og på med innesko sånn vanligvis, men har man dårlig tid er det ok å spørre om de kan gjøre det. Dersom man kommer så sent at ungene har gått ut er det foreldrenes jobb å kle ungen og sende den ut til de andre. Ved henting får vi en oppdatering på hvordan dagen har vært, leser dagsrapport og ser på bilder om de har tatt det den dagen. De voksne sier alltid hadet bra og type takk for i dag/ses i morra til ungen. Ungen blir vanligvis bedt om å legge på plass det h*n holder på med av leker før h*n går hjem. For tiden har de en skikkelig koseperiode på avdelingen, som gjerne medfører at alle kompisene og alle de voksne må få klem før vi kan gå hjem, men det er i hvert fall ikke obligatorisk. =) Hovedpoenget er vel at unger og foreldre skal bli sett og at ungene skal vennes til at det er en ok greie å si hei og hadet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå