Gå til innhold

Au! Hva har skjedd med foten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør kjempevondt når jeg tråkker på den ene foten. Ser ingen blåmerker eller hevelser. Er et punkt på hælen. Gjør sinnsykt vondt når jeg trykker der. Noen som har hatt slikt før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk noe:

Hvis du setter deg, ta foten opp på kneet, trykk samtidig under helen og på siden, liksom mot hverandre. Er det vondt da, knaser det liksom? Da har du betennelse i slimputen under helen, da jeg hadde det i oldtiden en gang var det mye gode joggesko med luftpute og ellers litt høy hæl. Og ibux. Kanskje de har finni på no nytt, snakk med legen din!

Skrevet

Jeg har hatt det flere ganger, vet ikke helt hva det er men antar noe betennelse... Sett foten i grønnsåpe bad, funker veldig bra for meg (jeg bruker medisinsk grønnsåpe, men kan også bruke vanlig). Dette virker bra på betennelser i føtter og hender/fingre, både "utvendige" og "innvendige" betennelser.

Skrevet

Det kan kanskje være det som heter hælspore som er en utvekst på hælbenet, røntgen vil vise om det er det, eller plantar facitt (vet ikke om det skrives slik) som er en betennelsestilstand av plantar senen som går under foten fra hælen og frem til tærne. Du bør nok få en sjekk hos legen.

Skrevet

Ok. Takk for svar. Legger meg nå, og så får vi se om det er bedre i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...