flypapir Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Vi har tenkt oss nedover ett par uker i jula. Har tenkt til å reise med rutefly. Vi er to voksne og tulla som da nærmer seg 2år. Hotell osv ordner vi selv. Er det noen med tips om hvilke selskap som har greie priser på den tiden? Hvor på nett bør jeg lete? Har tenkt til å sjekke med David reisebyråd, vet at de har en del billetter til gunstige priser. Satser på en flyreise med kun en mellomlanding fra gardermoen. Vet at det er svindyrt på den tiden av året, men vi håper å finne noe som er overkommelig.... (ikke aeroflot, det har jeg testet før....)... Tusen takk for svar!!
Fisk med CV Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Vet ikke helt hvor billig man kan få det på den tiden, men hvis man velger kun fly med startour blir det vel rundt 15/20 000. Kan forsøke prissøk på www.kelkoo.com, ikke alltid det funker like bra da
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Vi har en tendens til å havne på KLM etter litt prisleting. Hehe, første som slo meg var "IKKE Aeroflot!," men ser at du har fått med deg den alt. =)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Vi flyr med Thai airways. www.orkide.no har gunstige priser, vet ikke om det gjelder i jula, lønner seg ringe å spørre, vi betaler 6500kr per pers tur retur med knall fly i september da. Da er det jo lavsesong, så sover vi på www.phuketpalace.no 1000baht for 1 natt (160kr). Vi betaler 800baht, siden familien min har vært der mange ganger, og nå er vi med hvert år også. Men dette er som sagt i lavsesongen.
yinyang Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Sjekk med Davids og Orkide... de har ok priser. Bruker da bare være sånn 500 kr dyrere i høysesong for ruteflyene, du skal jo ikke ha pakke med hotell så... Anbefaler å dra til østkysten, flotte strender og mere ekte Thailand, billigere og bedre. Vest er masse-turisme og go-go barer overalt... Ko Samui og Ko Pha Ngan f.eks er fine øyer:) Eller har du kanskje vært der nede før?
flypapir Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2007 Har vært der en del ganger før ja... Bodde der og gikk skole i bkk i 15 mnd for en del år tilbake. Mamma skal være der vinterhalvåret i år. Hun har tenkt til å være på pattaya, men dit vil ikke vi med små barn. Selv om hun ikke skal bo i sentrum, så ønsker vi noe mer barnevennlig... Kan hende det blir hua hin eller noe slik! Eller evt lenger sør...mange muligheter! MÅ jo selvsagt være i bkk ett par dager og, det hører lissom med til Thailand pakka synes jeg... Mamma fortalte nettopp at hun skal spandere tur på oss, og jeg er litt "høyt opp"... Det billigste jeg finner er såklart aeroflot, ellers får vi med KLM for ca. 26000, men skal sjekke med orkide reiser også! Tusen takk for svar hvertfall!
yinyang Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har vært 8 ganger i Kao San Road... Det hører selvsagt med alle turer til Østen, innom BKK og Kao San. Savner det... En stund siden sist gitt, og jeg er nå alenemor til 2, så det blir vel en stund til neste gang. Sukk. Lykke til, og god tur da (lenge til dere reiser, men sier det likevel...)
flypapir Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2007 Tusen takk! Er helt utrolig hvor glad man blir i Thailand når man først har vært der en gang... Du får prøve og komme deg nedover du og, yinyang, heng deg på noen andre så får du en strålende ferie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå