Gå til innhold

Jeg trenger hjelp ang bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tuppa har hatt bleieutslett i over 2 uker nå. Har prøvd det meste, vaske med vann, lufttørke, lufte stumpen ofte, potetmel, zinksalve, stellesalve, inotyol og bytte til annet bleiemerke. Men det blir rett og slett ikke bedre. Det er bare rødt enda, ikke veskende eller blemmer, så jeg har derfor ikke kontaktet legen enda. Men jeg må vel kanskje gjøre det?

Det eneste jeg ikke har prøvd er soppsalve, hydrokortisonkrem og krystallviolett. Noen som har erfaring med de sistnevnte produktene?

Noen som har tips til hvordan vi skal bli kvitt utslettet?

Har tenkt på å kjøpe tøybleier så huden skal få puste, men hva anbefales der og hva trenger jeg evt?

Håper på mange svar.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på med krystallfiolett på Martin nå og det ble utrolig mye bedre ganske fort, så det anbefaler virkelig. Fikk tips om vitapan kremen også som jeg også bruker nå. I går hylte han hver gang han tissa for han var så grusomt sår, men i dag har jeg kunnet vaske han uten at han får pustestans av all skrikinga.

Skrevet

Stakkars liten da... ikke godt med sår stump nei! kan jeg spørre hvordan utslettet til Martin ser ut?

Skrevet

Det var kokrødt og veldig hovent. Har aldri vært sånn her før, grusomt for han. Men han har diare som tydeligvis er veldig sur.

Skrevet

Har du prøvd sebamed salven? Den funket så bra på malin da hun hadde det. Har så du kan få hvis du ikke har selv. Eller a-krem?

Skrevet

Ja, har prøvd det meste. Spørs om det har kommet sopp i det. Skal prøve å smøre med canesten i morgen.

Skal du på treff i morgen forresten?

Klem

Skrevet

Hmm, stakkar tuppa å da.. Treff henn i mårrå da? Får aldri me mæ sånt æ hehe

Skrevet

Canesten funker gjerne bra.... husk å "overdrive" mengden... Ikke glem at våtservietter KAN lage utslett.... Klut og vann er tingen...

Skrevet

Nattergalen kl 12. Kom da!

Skrevet

Da min gutt gikk på penicillin fikk han bleieutslett som det gikk sopp i. Utslettet var illrødt og flassende. Etter noen dager med Canesten gikk det over...

Skrevet

Kan ikke få sagt nok gode ord om Mary Kay sin bivoks salve i den sammenhengen der.

Skrevet

Dactakort salve er helt suveren i denne sammenheng også.

Hadde samme problemet med minste da hun var baby. Prøvde ALT. Til og med krystallfiolett tok det ikke.

Men den salven er egentlig en fotsopp salve, og den funker suverent! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...