Gå til innhold

hvorfor skal man ikke spise lakkris??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvorfor en ikke skal det når en er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal man ikke det?

har spist det jeg og har da gått bra hittil... ;)

Skrevet

Hæ?Har bestandig spist lakris jeg,både ved sist svangerskap,og dette!Hvorfor ikke?Står jo ingen plass at man ikke kan ete det?

Skrevet

Det kan gi høyt blodtrykk og er lakserende samt at det gir ødemer. Men har dere ikke plager med dette, så er det bare å spise! Levde på Läkerol de første månedene,

Skrevet

Det er bare å spise lakris ... ikke noe problem!

(Bare husk at veldig store doser kan ha en lakserende effekt ...)

Ellers for generelle kostholdstips, se www.matportalen.no

(Der sier de i hvertfall ikke noe om lakris såvidt jeg kunne se)

Skrevet

Jeg tror man skal unngå det iallfall sent i svangerskapet hvis man har litt høyt blodtrykk, og at det kan sette i gang fødselen, men jeg er ikke helt sikker altså..

Skrevet

Ifølg boken "Hjelp , hva skal jeg spise" kan lakris gi høyere blodtykk og dårlig salt balanse. Ofte er lakris tilsatt salmiakk (ammoniumklorid 510) og fargestoff (kull).

Har lest et annet sted at det er på grunn av salmiakken at vi bør styre unna.

Alt med måte! En lakrisbåt nå og da skader nok ikke.

Skrevet

Det gjelder ikke generelt, men hvis du har høyt blodtrykk skal du helst ikke spise lakris.

Lakris øker nemlig blodtrykket og mange får hjertebank av lakris. Det er ikke farlig å spise det, men det kan være ubehagelig når blodtrykket stiger og hvis man eventuelt får hjertebank.

Skrevet

For meg har lakris vært supert siden jeg har litt lavt blodtrykk:) Har ike tendenser til vann i kroppen heller, så er nok individuelt det der (er i uke 37).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...