Gå til innhold

Jeg skulle fortelle det til mamma og pappa, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er glad jeg ikke gjorde det.

 

Hvordan er livet mitt? Jo, det skal jeg fortelle dere..

 

Jeg har en mor som har fått 2 "att på klatter", mine småsøsken, og hater unger.

 

Hver gang jeg er på besøk, minner hun meg på hvor mye hun ikke liker barn, og at jeg ikke må få unger.

 

Jeg har en far som ikke bryr seg, og som har sagt jeg får 50 000 hvis jeg ikke gifter meg.

 

En mer kjærlighetsløs familie finns ikke.

 

Jeg er deppa fordi det skal være "fint" og fortelle foreldrene sine om dette, ikke en nedtur, eller for å bruke ordet "katastrofe" som det hadde blitt/vært hvis jeg fortalte det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, Kjære deg!

 

Vet ikke om jeg skal eller kan råde deg til verken det ene eller det andre, men lov meg at du vet med deg selv at du er mer voksen enn det de presentere seg som i dag. Man er i stor grad selv ansvarlig for egen lykke, -det gjelde de også. Vi lever tross alt i 2007, og det er mulig for de fleste å klare å planlegge graviditeter i dag. Og ville de absolutt ikke hatt flere barn, så er det kirurgisk hjelp å få mot det også.

 

50.000,- er mye penger, men man få dessverre ikke SÅ mye for det lenger. Et bryllup kommer jo ofte på mer enn det, så kanskje han ønsker å "kjøpe seg ut" av det? Eller er det fordi han selv ikke er lykkelig, så da skal ingen andre være det heller? Han bør jo kunne klare å se at ikke alle er støpt i samme formen da. Alle er ikke ulykkelig selvom han er det, og selvom han ikke fikk det til å funke. Vet du? Det er sjelden man får noe som helst til å funke om man ikke bryr seg. Man er sin egen lykkesmed!

 

Har barnepappa'n din en familie du kan støtte deg litt ekstra på, kanskje?

 

Er det vanskelig å se de i øynene å fortelle dem de, så send de en fint kort hvor du skriver at du er gravid.

 

Jeg kjenner deg ikke, men det eneste positive jeg kan se oppi dette er at du vet nok temmelig godt hvordan forelder du selv ikke skal bli.

Og du kommer til å bli en helt fantastisk og super Mamma!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine og positive ord :o)

 

Jeg vet at jeg er mer voksen enn det de tror jeg er, men det er nok fordi de ikke kjenner den jeg er når jeg ikke er på besøk hos de.

 

Jeg er en person på jobb, en person privat, og en person når jeg er på besøk hos de.

 

Jeg vet jeg kommer til å bli en god mor, og grunnen til det er fordi jeg går inn for det, og skal IKKE ha samme oppdragelse min mor har, da jeg er sterkt imot det meste hun står for.

 

Jeg vet mamma og pappa ikke har et godt ekteskap, det er nok derfor pappa er imot det, men det spiller ingen rolle for meg. Jeg vil heller være fattig og lykkellig, enn rik og ulykkelig.

 

Vi har fortalt det til min samboers familie, og de virket gla og gratulerte.

Har også nå i etterkant fortalt bare pappa det, og han var også glad og gratulerte.

 

Kommer ikke til å fortelle mamma det. Det er noe hun har lagt opp til selv. Siden hun er så stor i kjeften, kan hun bare ha det så godt.

Hun får nok vite det en dag, men ikke hos meg.

 

Jeg har heldigvis positive folk rundt meg, og det er jeg evig takknemlig for! :o)

 

Jeg kommer til å bli en super god mamma :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Så bra, -du høres så fornuftig ut oppi alt det vanskelige.

 

Spørs om ikke moren din får seg en grei lærepenge nå.

Kan jo ikke være spesielt morsom at ens egen datter ikke ønsker å dele noe så fantastisk som en graviditet med en...

 

Godt å høre at du har positive folk som støtter deg rund deg.

Ble litt bekymret for deg, jeg, se :o)

 

Jeg er også helt sikker på at du kommer til å bli en Super-Mamma!!!

Lykke til videre, hvertfall! Så høres vi nok igjen her inne :o)

 

Stor klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :o)

 

Jeg prøver å være fornuftig :o)

 

Håper alt går bra med deg da :o)

 

Stoor klem tilbake :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Ja, det går bra. Nesten litt "for" bra, om du forstår meg rett. Jeg er bare litt ekstra sliten og trøtt, så tar meg en ettermiddagslur når jeg kommer fra jobb. Og ellers så har jeg bare fått litt uren hud på ryggen, veldig lite da, men jeg merker det jo. Hadde litt dårlig matlyst, men det er gått over. Og det er det jeg merker av at jeg er gravid! Mulig samboer'n min merker noe mer i humøret, men jeg tror jeg er ganske stabil, hi-hi :o)

Har bekymret meg litt i helgen, men tok en ny test i dag som lyste positiv. Godt å se det. Gleder meg veldig til UL og at lille baby'n vår begynner å sparke. Da er ting mye tryggere.

 

Men fy rakker'n så mye juging det har blitt på meg den siste tiden. Er jo noe som skjer hele tiden, som ofte inkl. alkohol. En fest her og en båttur der. Oppdaget at jeg er slettes ikke værst på å lyve heller, hi-hi!

 

Ikke bare prøver du å være fornuftig, jeg synes det høres ut som at du får det ganske bra til og, jeg :o)

 

Ta, ta!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

 

Du skal være glad det går så bra :o)

 

Jeg er sliten, trøtt, småkvalm om morgenen, ekstremt sulten hele tiden, vondt i rompa og ryggen, puppene er blitt store, så må gå til innkjøp av nytt undertøy, og jeg passer snart ikke buksene mine mer...

 

Jeg vet mine plager er små, så jeg håper de forblir det også :o)

 

Jeg har fått så masse kviser under panneluggen min, og i hårfestet, det er rart, jeg bruker sjelden få kviser.

 

Jeg må også ta en lur etter jobb, hvis jeg ikke gjør det, er jeg helt gåen. Det er slitsomt.

 

Jeg er vel ganske stabil jeg også, håper jeg :o)

 

Jeg har vært på 1 ultralyd, da var alt bra. Skal på en ny nå 29 juni, og da skal samboeren min være med.

Håper alt er ok da :o)

 

Jeg er i 10 uke nå. Når begynner egentlig babyen å sparke?

 

Jeg har liksom ikke innsett/forstått at jeg er gravid ennå, det er litt for godt til å være sant...

 

Jeg lyger også hele tiden, men det verste er at jeg tror de fleste venner vet at jeg er gravid, da de har kommentert diverse.

Det gjør meg ingenting. Jeg forteller ikke, før jeg er er mer sikker på at babyen overlever.

 

Natta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Ja, jeg er veldig takknemlig for at det går så greit, assa. For all del :o)

Høres jo ut som om du har litt mer enn små plager da, er jo ikke noe særlig å ha vond rygg f.eks. Eller mrgenkvalme. Skal ikke kimse av det.

Håpe det går lit over da.

 

Er også inn i uke 10, er 9+5 i dag, om noen minutter er det 9+6 :o)

Kan kjenne det fra uke 19, men var hos jordmor i går og hun sa at noen kjenner det før, andre senere. Men jeg tar hvertfall uke 19 som et utgangspunkt. Og da kjennes det visst bare ut som en luftboble som flytter på seg, sa hun.

Gå inn på babyverden.no, når du taster inn datoen din for terminberegning, får du opp en kjekk liste over hva som skjer når med deg og baby'n :o)

 

Vurderer UL jeg også, har hatt litt brun utflod noen dager (blir litt privat, men skitt au!), og ble så himla redd. Fikk snakke med jordmor i går, som sa at det mest sannsynlig var et blodkar eller fler som hadde spruket. Derfor brunt og ikke rødt. Likevel føler jeg nesten som om jeg ikke er gravid lenger, selvom jeg har testet positivt og jordmor også sa at det mest sannsynlig ikke var noe farlig. Er vel bare forsvarsmekanismen min som trår til, tenker jeg. Ha bedret seg litt på den følelsen i dag. I forkant har jeg tenkt at om jeg mister så er det jo "bare" naturen som rydder opp, men så svart-hvitt er det jaggu meg ikke når en står midt oppi det. Blir for knyttet til den lille spiren der inne, ja.

 

Venter også med å fortelle folk før jeg er over de "usikre" ukene. Én ting er jo å si det til de som er nære om det skulle skjære seg, men alle de som har hørt det via-via, de tror jeg jeg ville synes bli vanskelig det til. Men, for all del, -jeg respekterer de som velger noe annet. Vi er jo forskjellige alle sammen :o) Tror ikke det er mange som aner noe enda, men man vet jo aldri...

 

God natt da, sov godt og drøm søtt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...