Gå til innhold

termin 18. august, men babyen vil ut nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen flere som har truende prematur fødsel her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres skummelt ut.. Har du vært til undersøkelse? Innlagt? Hvis d starter nå vil de gi deg medisiner for å stoppe d..

Skrevet

er innlagt på sykehus med 9mm igjen av livmorhalsen.. får knapt opp av sengen for å gå på do..

Skrevet

går på riehemmende, bricanyl, har fått lungemodningsprøyter..

Skrevet

de vil ikke stoppe babyen hvis den kommer nå.. syns det er så skummelt med en SÅ liten baby. de andre har vært 4,5 kg...

Skrevet

Hvordan fikk du mistanke om at fødsel var i gang? Begynte det bare plutselig å komme rier, eller hadde du kjent noe en stund...? Føler at det er noe på gang selv om det er leeenge iggjen hos meg..

Skrevet

Hvorfor ble du sjekket og innlaggt? Haade du problemer i forkant? Er litt nyskjerrig fordi jeg har på fölelsen at min kan komme for tidig. Har termin 25 juli og hodet festet seg 33+2 og magen synket masser (alle som ser det kommenterer det) mye kynnere og legen sykemeldte meg 100% for en uke siden ettersom jeg har et meget stressende jobb... Så jeg er litt redd for at babyen kommer for tidig.. Hvilke symptomer hadde du för du ble laggt inn?

Skrevet

dette lurer jeg også på, hvordan fant du ut at du hadde åpning?

Skrevet

Hun har da ikke sagt at hun har åpning da... 9 mm av livmohalsen vil ikke automatisk si at man har åpning!

Masse lykke til uansett, håper de får stoppet det.

Skrevet

dytter.. dette lurer jeg og på

Skrevet

heisann. har en veninne som fødte i uke 32. hun ble innlagt på sykehuset i uke 23 pga det samme.. livmorhalsen var mindre enn den skulle.. og lå inne de 10ukene,strekk ut uten å kunne bevege seg noen plass.de kaldte det dynamisk livmorhals.. en dag var den 9mm en annen var den flat og så kunne den ble 11mm igjen. hun gikk også på tab for å stoppe rier. hos henne fant hun det ut med at hun fikk veldig press ned i tissen og masse kynnere. håper du klarer å holde din spire inni litt lengre men nå er det ikke så veldig krise om det skulle skje noe snart..ungen er i stand til å overleve og klare seg fint. men selfølgelig er jo det beste å ha den inni til termin. ta det med ro og lytt til kroppen.. lykke til videre...jeg har foresten termin 19aug:)

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp vært innlagt på sykehuset ei uke p.g.a kort livmorhals og fare for prematurfødsel. For bare noen uker siden var den 4cm, i forrige uke var den 1,6cm. Men nå skal det nevnes at jeg venter tvillinger da og har ekstra press på livmorhalsen. Jeg har bestandig hatt en slik nedtrykkfølelse, kjennes ut som om noe er på vei ut. Det var slik jeg merket det. Er i uke 31+4 nå, så det er ingen krise hvis de blir født nå, men det beste har jo vært om de har holdt seg inni magen noen uker til. Fikk lungemodningssprøyter da jeg var innlagt så det hjelper sikkert litt. Det blir jo et ekstra trykk når det er to inni magen.

Jeg skal til kontroll imorgen så da får vi se hvordan det står til med livmorhalsen min. Kanskje blir jeg innlagt på nytt.....Ønsker deg ihvertfall lykke til. Dette går bra. Ingen krise hvis de blir født nå.

Skrevet

blev lagt inn på sjukhuset i uke 28...da hade jg prematurerier...så går under truende prematurfödsel her oxo!

Skrevet

har slik jeg også,men har ikke blitt lagt inn...går ofte til kontroll da..termin om 2mnd. (livmortapp blir målt med innvendig ul, til deg som lurte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...