Gå til innhold

kommentarer av magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. føler enkelte er så frekke når de kommenterer magen.. noen slenger liksom bare ut; så stor du er til å ha termin i begynnelsen av oktober..hvor skal du ende når det nærmer seg termin?.. syns ikke det er så kjempe gøy, kan de ikke heller si; så fin mage du har da;) noen som føler det samme som meg?? tar meg sikkert fort ned av ting.. hormonene styrer vettu:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte folk kan ikke si noe positivt. De bare slenger fra seg sårende og støtende komentarer. Syns at gravide folk er fine, da spesielt magene. Vær stolte over frodigheten deres, uten dere ville verden gått under:) Hehe

Skrevet

ja!!! blir ganske forbanna av og te ...er du fødde klar du då?? nei fuck u eg skal ikkje ha før i sep. har lyst å vri dei....

aaaa da va godt å få da ut!!!

Skrevet

jeg hater når folk sier jeg er lita... For legen har jo sagt d stikk motsatte, at jeg er større enn gjennomsnittet til å være 26 uker på vei... Blir imotsetning glad når de sier jeg er stor.. Mange sier stor og fin..kanskje derfor:-)

Skrevet

Hei.

Kjenner meg igjen...

Helt fremmede kommer bort til meg for å kommentere. Dvs jeg har begynt å jobbe på en ny arbeidsplass.

Ei dame sa da kjempe høyt; " Herregud du må da være unormalt stor! Ei anna her har kommet like langt som deg, men hun har ikke mage i det hele tatt !"

Javel?"

Tenket etterpå at jeg skulle svart med;" de puppene du har, er det ikke unormalt mye heng i dem? "

Ikke det at jeg sjekket de gamle puppene, men likvel...

Jeg ER stor, men det er også fordi jeg har et barn på ett år fra før.

Da jeg gikk med ham, skrøt alle av at jeg var så slank og fin. Ja venner, kolleger og helespersonale. Ei sa tilogmed at alle gravide burde være som meg?

Som om jeg gjorde noe for det den gang? jeg spiste masse og holdt meg passiv pga abortfare hele veien.

Nå går jeg masse og spiser sundt. Ikke snakk om at jeg kan kontrolere veksten her nei.

Mulig magen er full av hormoner.. ;-)

Uansett føler med deg og er helt enig - slutt å komme med negative- dumme kjærring komentarer til oss gravide!

Skrevet

Helt enig. Alle må kommentere på en eller annen måte, og det er alltid noe som er "galt". Enten har man for liten mage (den fikke jeg høre forrige gang), eller man har stor mage (denne får jeg høre dette svangerskapet).

Min beste venninne sa til meg forrige gang "så fin mage du har". Det var en flott kommentar det!! Det likte jeg å høre og passer på å si det samme til alle jeg møter som er gravide. Vi kan jo gå foran med et godt eksempel mot våre medsøstre; både nå og senere.

Skrevet

Jeg blir ikke støtt av å høre at den er liten eller stor. Vet at vi alle bærer forskjellig. Selv får jeg aldri stor mage.

MEN kunne de bare stoppet med å sagt det der..

I steden for får jeg høre "er alt bra med babyen"? Du har fått bekreftet det?

Og den aller frekkeste: "Er du 5 mnd. allerede. Du er ikke stor. Synes heller du har lagt på deg mer på rumpa og lårene, jeg."

Kjekt å høre, ja. Greit at jeg er kjent for å ha selvironi, men det får være grenser.. :(

Skrevet

Ja, jeg er heeelt enig! Blir så provosert av folk som MÅ kommentere kroppen min...!!! Det er det verste med å være gravid for tiden...

Du er så stor, liten, ditt og datt....

Driiiiiiter vel i hva andre folk mener vel, jeg har min mage og sånn er det bare!!! Det er jo ikke "naturlig" å kommentere andres kropper hvis man IKKE er gravid, men så lenge man er det, er man liksom mottakelig for alt???

Skrevet

Man er plutselig allemannseie når man er gravid har jeg funnet ut.. Både når det gjelder kommentarer og folk som tar på magen.. De har aldri kommentert eller tatt på meg før, hvorfor skal de gjøre det nå?

Som andre har skrevet: "Så fiiiin mage du har!" - kommentaren er MYE bedre. Jeg ble kjempeglad da jeg fikk høre det! Og hun som sa det tok heller ikke på meg, så da var jeg veldig fornøyd :-)

Sikkert litt hormoner her også, men.. Det er min kropp, ikke kommenter eller ta på den som dere føler for!!!

Skrevet

godt det ikke bare er meg:) jeg har ei veldig god venninne som er gravid med termin en uke før meg, så alle som kjenner begge oss sammenlikner oss veldig, å det liker jeg ikke helt, for jeg har ganske mye mer mage enn henne...å alle skryter liksom av hvor fin hun er...men som nevnt over er man plutselig alle mans eie.. merkelig det derre der! trivdes ikke helt med kroppen min før jeg ble gravid,skulle gjerne vært noen kg lettere før jeg ble gravid, så litt rart å se vekten fyke i taket:( men men, d går forhåpentligvis av igjen!! MEN må ærlig innrømme at jeg kikker litt misunnelig bort på de med flate fine mager, men da tenker jeg; tenk det fine jeg får,en nydelig unge:)

Skrevet

Ja, helt enig med dere her. Jeg synes det er ekkelt når folk tar på magen min. Er ikke så veldig "kroppslig" av meg for å si det slik at jeg klemmer på folk osv, og synes det er ubehagelig når folk plutselig skal stryke og kjenne på magen min. Men men, prøver å ikke henge meg opp i det. Er stolt av magen min !

Skrevet

Jeg er i 24 uker, og får hele tiden høre at jeg ikke er stor. Blir engstelig av det, fordi jeg er redd den ikke vokser som den skal. I følge legen er den akkurat som den skal. Føler at folk mener de har rett til å kommentere, når man er liten, men det er vel ikke noe bedre enn å kommentere store mager. Kan de ikke heller la vær å si noe, eller si at en har fin mage. Mye hyggeligere det. Har alltid fått kommentarer på at jeg er så tynn nå må du spise mer, men kan jo virkelig ikke noe for det. Spiser som en hest og elsker mat. Tenk om jeg skulle gå bort til folk å si så tykk du er blitt, nå må du ikke spise så mye. Tror ikke det hadde blitt særlig godt mottatt

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i innleggene og mener det er sårende uansett om du får høre at du er stor eller liten. Kan ikke folk bare slutte å kommentere dersom det ikke er positivt! Jeg er i uke 27 og "alle" sier at jeg har så liten mage!! Ikke koselig å høre når jeg selv synes den er stor og jeg blir jo også bekymret! Den styggeste kommentaren var likevel; du ser jo bare ut som du har spist godt, og det var i uke 24!! Blir så forbanna!! Skulle ønske noen sa til meg at magen min var fin!....det er det nemlig kun samboern som har sagt! (han synes jo jeg er fin uansett)

Skrevet

Ja blir lei. Venter nr 2 og er ekstra redd for vekta denne gangen. Og det verste er at jeg ikke har hatt matlyst og endt opp m å spise brødskive m sjokopålegg... Ja du blir stor.... ARG nei sier du det! Blir gjerne d når man er liten og ikke har plass til å bære barnet inni kroppen. Ikke alle kan det å da blir det jo selvfølgelig kul. Er 22 + 3 og frem til varmen kom så har jeg gjemt magen. Var litt ekkelt å måtte vist den frem. Sånn var det ikke m nr 1 da struttet jeg stolt.

Skrevet

Hei igjen, beritmidt.

Måtte bare nevne at jeg spiser mange brødskiver m Nugatti OG peanutbutter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...