Gå til innhold

Potetmel er altfor undervurdert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"alle" leter etter den beste sinksalven og det har vært spurt om det flere ganger her inne. Men faktisk er potetmel ganske bra, og mye bedre for barnet. Når snuppa er sår, har jeg på godt med potetmel om kvelden. Det ligger hun med om natten, og morgenen etter er hun ofte helt fin igjen. Er hun skikkelig sår, har jeg på sink om dagen og potetmel om natten.

En annen ting som jeg tror har godt i glemmeboken for mange er barnengens grønnsåpe. Det er helt fantastisk på stygge skrubbsår og såre, pløsete stumper. Bare sett barnet i grønnsåpevann og såret blir renset uten at du må ta på det. Ikke svir det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hurra =0) da er vi flere som sverger til gamle råd =)))

potetmelet har blitt flittig brukt på alle ungene.men ikke jr.for han har vært sår bare en gang.grønnsåpe er en fin ting =) den trekker ut fliser i fingrene å den. ;o) greit å vaske gulv med å,hehe.

Skrevet

ja potet mel er helt supert!!!

Skrevet

Potetmel er også supert dersom man søler noe å tepper. Strø å ett godt lag med potetmel, la det ligge og trekke en god stund, fram med støvsugeren og vips....flekken er borte :)

Skrevet

Har prøvd det på bleieutslett jeg, men her hjalp det ikke. Inotyol hjalp her da. :)

Skrevet

Nei, på utslett har jeg ikke hørt noe om at det fungerer. Bare på sår. Men inotyol er fantastisk, og må jeg til pers med sinksalve er det den jeg sverger til. Men alltid potetmel først.

Skrevet

potetmel er like mye brukt i sukkerbunn som i rompa her i huset ;o)

Skrevet

Hei - takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...