Gå til innhold

Snakk om kort varsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig et bra forhold til min samboers eks/mammaen til mine tre stebarn. Men hun synes ikke alltid det er like nøye at faren får beskjed om ting. Litt av den grunn har sambo bedt om å få datoene for sommeravslutningene, sånn at vi vet om dem... Kjekt å planlegge litt...

I dag ringte 11-åringen kl 17:20 og spurte om faren kunne ta med noe på sommeravslutningen. Sambo måtte jo si som sant var, at det kunne han helt sikkert, men at han ikke visste når avslutninga var... "Klokka 18!" var svaret fra gutten...

Sambo kastet seg rundt og kom seg avgårde. Skulle gjerne vært der selv, og vi stiller ALLTID opp på sånt begge to, men jeg orket ikke kaste meg og 1-åringen rundt på 20 minutter...

Ba sambo forklare hvorfor lillesøsteren og jeg ikke kom, uten å sverte mamma'n. Så får vi se om han får til det, han var jo ganske irritert på eksen selv...

Bare en liten utblåsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er jo dårlig gjort da..

Her får "skilsmissebarn" med to sett med informasjon hjem fra skolen, en til mor og en til far, da er det mye lettere for alle.

Skrevet

Herre min hatt!

Hos oss går all informasjon fra skolen per mail, og både mor, far og jeg (stemor) er på lærerens mailingliste. Meget oversiktelig og greit!

Skrevet

Kjenner meg igjen. Min samboer får 6 slike tlf i året, foreldremøte på høsten, konferansetime på høsten, juleavsluttning, foreldremøte på våren, konferansetime på våren og sommeravsluttning. Dette kommer alltid samme dag og hun er aldri på noe i heletatt.

Tilogmed da stesønn min kom fra leierskole ringte hun noen timer før han kom hjem å lurte på om far kunne hente, men han var på jobb så jeg måtte stå å møte han på skolen. For hun var selvfølgelig opptatt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel regner med at far her har både telefon og muligens e-post, så det går an å innhente informasjon selv også da! Man vet at det er avslutninger og lignende, og hvis mor, som sikkert har tusen andre ting å tenke på, glemmer å gi beskjed om dette så er det jo en mulighet å finne ut av det selv? Blir så irritert å tafatte mennesker som bare sitter å venter på at ting skal ordne seg.

Og hvis mor er ubrukelig (som det her antydes) mht å gi beskjeder så er det i alle fall viktig for barna at far tar affære og ordner opp på egen hånd! Vær da for søren ikke så hjelpeløse! Jeg ville aldri sittet med hendene i fanget og ventet på beskjed, hadde løftet opp telefonen og ringt noen for å finne ut av ting!

Hvis du vet at stømregninga er på vei så snur du deg vel ikke en annen vei og later som ingenting om den aldri dukker opp? Du etterlyser den vel?

Skrevet

Nei, det ville jeg faktisk ikke gjort...

Skrevet

Helt enig med deg. Hvorfor sitte med henden i fanget når man kan ordne opp selv. Jeg ville aldri stolt på et menneske som gjentatte ganger ikke gav meg informasjon eller kom med sene beskjeder. Far har absolutt et ansvar selv. Skoleavslutninger i juni er vel egentlig ingen bombe, verken for mødre eller fedre.

Skrevet

Må bare få si at min samboer absolutt ikke sitter med hendene i fanget og venter på ting når det gjelder ungene hans. Men i dette tilfellet hadde vi fått beskjed om to av ungene sine avslutninger, men ikke den tredje - og når man har fått beskjed om to, så regner man jo med at den tredje også kommer! (jeg er stemor til tre, og alle tre har samme mor).

Av tre lærere (ungene går på to ulike skoler, tre ulike klasser) så er det kun én som klarer å følge opp å sende info pr mail til far. Og det til tross for gjentatte purringer opp gjennom årene... Så hva skal man gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...