Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 8mnd og han får 4 måltider med fast føde, og pupp i tillegg(bare mm, aldri mme sånn til daglig), Han blir vanskeligere og vanskeligere å amme syns jeg, han snur seg en helt annen vei-skal se på alt.. Men han får alltid pupp på kvld,på natt og mye på morgenen, pluss innimellom på dagen. men usikker på hvor mye han egentlig får i seg påd agen..

Hvor mye mm bør så store ha i tillegg til fast føde?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres fornuftig sånn som du gjør det med å amme 2-3 ganger om dagen dvs morgen og kveld + kanskje en gang på dagen. Om han er interessert eller ikke er kanskje avhengig om du ammer før eller etter det faste måltidet.

Tror nok barnet regulerer dette med morsmelk fint så lenge tilbudet er der

Skrevet

Tusen takk for svar.. Da prøver jeg å ik stresse så med dette..:)

:)

Skrevet

Jeg ammer A og E en gang om natta + om morgenen. A vil i tillegg ha et par ganger i løpet av dagen. E nekter mer pupp, men det hender han vil ha en tår om han sliter med å sovne på kvelden.

Skrevet

Synes også dette er vanskelig! Jenta mi er 8mnd snart, og har nettopp økt til 3 måltider fast føde om dagen. Når jeg økte, prøver jeg samtidig å redusere enda mer på amming.... Men ikke lett!

Nå ammer jeg 3 ganger om dagen... :

- 1 gang på morgenen (før hun spiser brød til ordentlig frokost)

- 1 eget amme-måltid på ettermiddagen i 15-tiden (ingen ff etterpå)

- 1 gang på kvelden etter grøt (nattapupp)

Har nettopp kuttet ut amming til lunsj måltidet hennes (spiser 1/2 middagsglass og litt frukt), men synes hun ble litt sutrete/ klengete etter dette- liksom ikke helt fornøyd med mindre pupp...? Men samtidig virker hun jo ikke sulten, akkurat som hun bare savner nærheten...

Jaja- det går seg vel til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...