Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har fått beskjed om at dere venter et stort barn selv om magen er liten?

Jeg har hele tiden hatt SF-mål rett under det grønne feltet på kurven, og jm mener at fødselsvekten neppe vil ligge på mer enn drøye 3 kg.

UL i uke 28 anslo derimot vekten til å bli 4 kg, noe jm ikke har noe tro på.

Hvem skal jeg tro på? Til syvende og sist må man jo bare vente å se, men lurer litt med tanke på hvilken klesstr. jeg skal ha med på sykehuset etc.

Noen i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget rett over streken på SF målet og fikk beskjed på ul. på mandag at den lille er 4,6 kg... og da var det en uke til termin ...

Jordmødrene jeg har vært i kontakt med har hele tiden ment det blir en unge på under 4 kg siden magen min er relativt liten. Hun som tok siste ul. av meg sa at det var gjort en undersøkelse hvor mor, jordmor og ul hadde anslått vekten på babyen. Mor hadde oftest rett og ul var mest unøyaktig... Men som du sier - vi må bare vente å se:)

Skrevet

jada. samme her. har lagt på meg 12 kg som er gjennomsnittlig, er selv tynn, og har hatt helt normale mål. ingen diabetes. og babyen min blir litt over 4 kg på termin. så det går an ja. ikke spis sukker og den søteste frukten!!vet du hva mannen din veide da han ble født da? min mann veide ganske mye, så jeg tror baby slekter på han. JM sa også til meg at hun ikke trodde babyen kunne være så stor, men flere ul bekrefeter altså dette.

Skrevet

Hei!

Legen min sa at de målene de tar av magen ikke alltid kan annslå hvor stort barnet blir, fordi det spørs hvor mye fostervann man har og hvor morkaka ligger osv... Mitt mål ligger bittelitt over kurva, men morkaka ligger foran. Har vært på ultra 6 ganger, å de sier der at jenta kommer til å ligge på ca 3500 gram hvis jeg går til termin.... (+ - 200 gram)

Skrevet

hei... sf mål på meg har ligget på streken hele veien, og magen har ikke vært spesiellt stor.. men når han kom 2 juni var han 4320g...jordmor sa han var litt større enn gjennomsnittet, men ikke hvor mye større..

Skrevet

Gjennomsnittet er vel på 3,3 kg eller noe sånt?? D er helt umulig for leger å vite hvor stor babyen er ved hjelp av ul. Hos meg bommet de kraftig med nr. 2! De mente han var under 2 kg og skremte meg skikkelig med masse undersøkelse og ul og greier.. MEN da han kom var han faktisk 2,6 KG! D er faktisk ganske stor forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...