*1+1=2 små* Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Var hos legen min i dag og ble sykemeldt i 3 dager fordi jeg har feber og ikke helt bra. Så sier sjefen min til meg: du kommer vel ikke til å være syk hele ferien? Du sa ikke til meg at du er gravid, så vil dette føre til at du ikke kan jobbe? Så sa jeg at dette ikke hadde noe med saken å gjøre, jeg er forkjøla men siden jeg er gravid må jeg være LITT mer forsiktig...og feber er jo ikke noe særlig. Så hva i alle dager er det for en reaksjon? Han har jo ikke en gang lov til å si slikt...hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg vært syk, slik som alle andre kan bli. Sambo er også syk, skal han lissom si: ok du er mann, kommer du derfor til å være syk hele sommerferien? Jeg kan da ikke noe for at jeg ble forkjøla? Har en veldig aktiv jobb med mye løfting, gåing, ståing osv. så hva om jeg får bekkenløsning...ikke noe jeg har planlagt i såfall.. Æsj ble sikkelig skuffa, og gruer meg til å dra til jobben....kommer nok til å dra på Fredag selv om jeg er sykemeldt..bare for å vise at jeg ikke bare blir hjemme fordi da får jeg "gratis" penger....men jeg BØR slappe av..
Luna** Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Skjønner at du ble skuffet, for en sjef!!! Blir det like ille utover svangerskapet, ville jeg snakket med han evt. en tillitsvalgt!! Slik oppførsel kan ikke aksepteres av en sjef!
*1+1=2 små* Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Skal bare jobbe der i 2 mnd. vikariat(er fast ansatt i bedriften, men ikke i Oslo). Men jeg har ikke planer om å være syk, men det er ikke noe jeg kan kontrollere...og å være forkjøla er ganske vanlig i disse dager. Kan jo heller ikke noe for at jeg skal til legen pga graviditeten...er ikke slik at jeg ØNSKER å gi sjefen min problemer... Så blir vel til at jeg kommer til jobben på fredag, selv om jeg ikke er frisk...
betty74 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Dustesjef! Han må ha snakket før han tenkte.... Hvis du er syk på fredag, synes jeg ikke du skal gå på jobben for å bevise din "uskyld". Ikke bra for babyen at du presser deg når du er syk. I tillegg kan du risikere å måtte hangle lenger hvis du ikke tar hensyn til at du er syk. Hvis du finner ut at du skal gå på jobben påfredag, må du ringe legen og be om friskmelding. God bedring!
*1+1=2 små* Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2007 hvorfor må jeg be legen om friskmelding? Vet jeg ikke bør presse meg, men vil heller ikke ha på meg at jeg "utnytter" det at jeg er gravid for å få sykemelding....vanskelig dette...skal se hvor syk/frisk jeg er...litt forkjøla er jo ikke no stress, men feber er ikke noe å tulle med!! Takk for svar, godt å få ut frustrasjonen...skal ta det opp med sjefen..håper han bare sa det på en dum måte og ikke mente det slik!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå