Gå til innhold

Da står jeg uten fast jobb... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte som vikar for ei som er i svangerskapspermisjon 31. mai 2006, med kontrakt til 1. august 2007. Det har hele tiden vært sagt at mulighetene for fast jobb er gode etter endt vikariat, siden de har utvidet legesenteret med 1 lege og 1 til etterhvert, og skulle også utvide sekretærstaben med 1. Før jul ble jeg lovet denne stillingen muntlig, kontrakten skulle vi ta når tiden nærmet seg sa de. De fikk vite tidlig på jobb at jeg var gravid, fortalte det i uke 6 pga at jeg ble delvis sykemeldt. Men dette har ikke hørtes ut til å være noe problem, de har hele tiden snakket om når jeg skulle ut i permisjon og at de måtte ha vikar da.

Siden begynnelsen av mai i år har det vært mye sykdom på jobb, ei var borte helt til vi begynte på juni, ei var 50% sykemeldt (og er det fortsatt på ubestemt tid) og den tredje er 40 % sykemeldt på ubestemt tid. Så kommer jeg i tillegg til dette, som er gravid (men jeg har ikke hatt en eneste sykedag siden begynnelsen av april). Forrige uke toppet det seg litt på jobb, og det var "drittkasting" alle veier. Bl.a. sa en av legene at dersom alle hadde holdt seg på jobb når de skulle ville det ikke vært tidspress og stress og mangel på folk der. Fredag hadde "sekretærlederen" møte med to av sjefene, og mandag når jeg kom på jobb kunne hun fortelle meg at de hadde sagt at de ikke så vitsen med å ansette flere i fast stilling, og egentlig hadde de ikke råd til det heller. Jeg selv har ikke hørt noe fra sjefene, for dette skulle det visst ikke snakkes om hadde de sagt.

Det jeg blir mest forbannet for er at jeg ble tilbudt fast jobb ved et annet legesenter, noe de visste om der jeg er nå. Men mine nåværende sjefer/kollegaer fikk meg til å love at jeg skulle bli værende der, for sånne som meg trengte de der. Dermed takket jeg nei til den faste stillingen jeg ble tilbudt.

Jeg vet ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget, måtte bare få det ut og nedskrevet. Hva kan man gjøre i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en muntlig avtale er en gyldig avtale, ihvertfall når de vet at du har fått tilbud om en annen jobb og de fikk deg til å bli med løfter om fast ansettelse. Dette kan de ikke gjøre! dersom du er organisert kan du ta kontakt med fagorganisasjonen, for dette her tror jeg ikke går an. Lykke til uansett, de kan ikke gjøre dette mot deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...