Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på apoteket og kjøpte Omega3 kapsler. Vel hjemme leste jeg på vedlegget og der sto det "det er ikke anbefalt at dette medikamentet brukes av gravide".. Hvordan er dette.. Jeg har alltid hørt at gravide skal ta Omega3..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes særdeles rart ut, ettersom det tvert om anbefales at gravide tar omega3. (Det påstås til og med å ha positiv innvirkning på barnets IQ!)

Kan det være noe med selve produktet? Hvilket produkt var det du endte opp med? Kanskje det er en idé å ta kontakt med produsenten for å høre hvorfor de har skrevet en slik advarsel?

Skrevet

Jeg tar Møllers dobbel... Fikk dette anbefalt av fastlegen og JMen min! :) Hmmm... Kanskje det er noe annet i disse kapslene?

Skrevet

jeg tok omega3 hele d forrige svangerskapet,og d gikk veldig bra! Hun er ganske klok virker d som,vis d ikke er innbilning da...:).Til og med min mor sier hun er klok,he he..:)

Skrevet

Jeg sitter på kontoret nå og husker ikke hva jeg havna opp med til slutt.. Jeg har også blitt anbefalt av både jordmor og lege, men nå ble jeg bare usikker. Spørs om jeg må sjekke med produsenten. Egentlig veldig rart dette her.

Skrevet

Nå er jeg hjemme igjen.. Jeg kjøpte Omega-3 fra Gevita. I informasjonsskrivet står det: "Preparatet bør ikke brukes av gravide og ammende. Man bør være spesielt forsiktig under første tirmester"..

Hmm, merkelig altså..

Skrevet

Har forresten sendt en forespørsel til Gevita nå.

Skrevet

Til dere som måtte lure så har jeg fått svar på forespørselen min til leverandøren. Der står det:

"Hei,

Det har dessverre sneket seg inn en trykkfeil i pakningsvedlegget på en av produksjonene. Vi har rettet det opp ved senere produksjoner, men det finnes fortsatt pakninger med feil informasjon.

Det er ikke forskjell på omega-3 fra ulike produsenter. Oljen stammer fra de samme områdene i Sør-Amerika, og den videreforedles og renses av leverandører i Norge, Island og Canada. Den eneste forskjellen er at det er ulike produsenter som fyller oljen i kapsler.

Det er ingen grunn til at gravide ikke skal benytte omega-3, og det finnes i stedet indikasjoner på at dette er gunstig. I en norsk studie ga man gravide kvinner tran (inneholder ca 20 % omega-3) i svangerskapet og 3 måneder etter fødselen. Barn av mødre som fikk tran hadde ved 4-års alder høyere IQ enn barn av mødre som ikke fikk omega-3 (de fikk maisolje)."

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...