Gå til innhold

Hvilke organisasjoner anbefaler dere?


Dubbe

Anbefalte innlegg

Adopsjonsforum

Inoradopt

Verdens Barn

 

?

 

Skal motta informasjonspakke fra alle tre, men tenkte å slenge ut ett spm her, om noen har noe formening om disse tre, tanker ect..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann Dubbe*Ø....

Jeg kan ikke si jeg har tenkt å annbefale deg det ene eller det andre.

Vi fikk informasjonspakke fra alle tre, leste, leste leste, å bestemte oss for Brasil, det var kun InorAdopt som hadde, å valget ble da inor. Vi fikk annbefalt annet land pga alderen vi ønsket, og tok vårt andre valg som da var kina. Vi er kjempefornøyde med Inoradopt og får utrolig ubeskrivelig oppfølging. mailer-brev og telefoner.. de er der bestandig.

Men jeg tror faktisk Verdensbarn og adopsjonsforum også er like flinke.. Vanskelig dette.

 

Ellers lykke til med søknaden. Selv holder vi på å bli rosa av ventetiden i kina!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torres76! Takker for svar!

 

Ja, har mottatt alle informasjonspakkene fra forumene.. Vi tenker på Russland, Kina, Chile og Columbia.. Litt av en prosess, er såååå himla mye å sette seg inn i!

 

Men, har meldt oss på adopsjonsforberedene kurs, og skal sende inn søknad til barnevernet. Men først, operasjon fredag 29 juni ved Rikshospitalet. Krysser jo fingrene for at det er nok eggstokkvev, og slikt. Men, vi vil adoptere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

mine foreldre venter på barn nr 2 fra kina.

de har brukt inoradopt og er kjempe fornøyd m de hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte land, og tok derfor adopsjonsforeningen som formidler fra det landet. Valgte først Etiopia, men da de endret regler og vi ikke ville utsette prosessen byttet vi land til Colombia. At det ble Colombia er fordi vi allerede var medlem i Adopsjonsforum. Hadde vi ikke meldt oss inn der så kan det være det hadde blitt et annet land, men nå er vi 100% innstilt på å reise til Colombia :o) Er veldig fornøyd med Adopsjonsforum, de svarer raskt både pr. telefon og pr. mail. Er selv aktiv i lokalavdelingen, og syns de gjør en bra jobb på alle plan. Men vi er jo tidlig i prosessen da, men har ikke hørt noe dumt om de fra andre som er lengre i prosessen heller.

 

Lykke til med valg av land og av forening :o) Ser jo ut til at det blir Adopsjonsforum på dere også, når jeg ser på hvilke land dere vurderer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...