Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min, en mistubishi galant 93-mod lukter brent olje når jeg har kjørt med den. Jeg sjekket oljen, men den var ok. Jeg kjøpte transmisjonsolje i går, men vet ikke hvor jeg skal fylle denne. Er det i oljetanken? Bilen har automatgir. Det lyser også rødt på check engine. Vil ikke bruke flere tusen på verksted nå før ferien, så håper noen her kan litt om biler. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har nettopp konferert med mannen her og han sier at den oljen skal nedi der du peiler automatoljen, den har ikke noe med vanlig motorolje å gjøre.

Men lukter det brent kan det være motoroljelekkasje som renner ned på eksosrørene og det er brannfarlig!!!! Eller det kan være at oljen går over i motoren og at motoren ikke holder oljen unna forbrenningskammeret.

Det er nok best å ta den på verksted!

Skrevet

Men den var nettopp på eu-kontroll og ble godkjent.

Peiler automatoljen ja, er det den lille boksen ved siden av hoveddoljen? Er jo et stort lokk der som jeg har fyllt vanlig shellolje på, så ved siden av er det en miniboks med en minipeilepinne. Er det i den oljen skal da? Skal sjekke om den lekker olje, og hva hvis den gjør det? Må hele motoren skiftes da?

Skrevet

Det er mest sannsynlig bremsevæske-beholderen, ikke hell oljen der!

Ta kontakt med en bensinstasjon evt, noen der burde vite hvor den er.

Hvis du er naf-medlem så kan du jo høre med et av dems verksted.

Vanskelig å si hvor stor reparasjon som må til når han ikke vet hva årsaken er. Mulig at en toppoverhaling må til.

Du trenger ikke bruke merkeverksted heller...

Skrevet

Oljen oppi der er rød på farge. Gubben mente at dit skulle transmisjonsoljen, for pinnen viste under maksmåleren. Er så kjipt å ikke ha peling på bil.:(

Skrevet

Helt enig! Glad mannen har peiling jeg, har spart oss for mye han.

Han gikk tom for strøm på mobilen så da vet jeg ikke annen råd jeg... Kan jo være lurt å høre på en bensinstasjon, kan bli fryktelig dyrt å helle feil væske på feil beholder!

Lykke til...

Skrevet

Fant ut at under bilen er det mye oljesøl. Kan vel ikke skifte hele oljetanken, det blir vel dyrt? Er nok oljelekkasje somer årsaken til denne lukten og at det går mye olje ja. Møkkabil.

Skrevet

kan være automatkassa ja.

Hørtes ille kjent ut.

Da vår gikk til hælv....kom det på 30 000kr og da skrudde mannen min alt selv (mekaniker) men var merse det da...kjent for dyre deler.

Skrevet

Det er jo litt rart at den ble eu-godkjent da i mai. Jeg vasket godt under der i går, men jeg fant ikke ut hvor det lekker.Det er sort under hele understellet. Lyset på check engine lyser svakt rødt når jeg kjører. Tips til hva jeg skal gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...