Peyton Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg er egentlig veldig fornøyd med barnehagen vår, men igår fikk jeg litt sjokk...avdelingen med de eldste(3-6 åringene) var på stranda igår og det syns jeg var veldig koselig! Men, de hadde ikke redningsvester på barna! og de bada og alt... Hadde dere og reagert på det? Min mann nevnte det for de ansatte i barnehagen idag når han leverte barna, men de sa bare at det hadde de aldri brukt og at det ikke var påbudt...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Ikke jeg heller tror jeg, så lenge de bare var på stranden... I båt derimot hadde jeg blitt helt krakilsk om de ikke hadde hatt på vesten...
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Hvor mange unger er det pr voksen på en sånn avdeling da? Jeg hadde ikke likt å ha ansvar for 5 småttiser uten redningsvest ihvertfall...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Hadde ikke reagert på det nei. Ikke bare når de er ved stranden. Barnehagen til tuppa hadde en hel uke nede ved stranden her for noen uker siden, det er 3-6 års avd. Det har de hatt hvert år, og jeg har ikke tenkt tanken med redningsvest heller
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde ikke reagert, så lenge de var på stranda og ikke på svaberg, brygge, i båt el.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 På skolen der jeg jobbet, måtte vi ha godkjent livredder kurs for at 11 åringene jeg hadde skulle få bade på stranda. Vil tro at samme reglene gjelder i barnehagen. Personlig er jeg veldig i mot at barnehagen drar med seg ungene på stranda. Det er veldig lett å miste oversikten på dem. Tviler på at kommunen hadde godkjent strandturen om personalet ikke har livredningskurs.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 I vår bhg har jeg måtte skrive under på div. papirer ang. turer barnehagen tar. Jeg har signert villig på kjøreturer, bondegårder, byturer og skogsturer. Men jeg signerte ikke på den ang. strandturen. Om jeg vil at mitt barn skal bade kan jeg gjøre det selv.
Peyton Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2007 Litt variert her ja...hmmm De var bare to voksne på en 12-14 barn, det må jo være vanskelig å holde oversikten...jobba litt i barnehage selv og der har vi alltid redningsvest på når vi er ved vannet, for vår egen skyld og barnas sikkerthet...trodde det var sånn overalt jeg, derfor jeg reagerer litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå