Gjest Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 det ene er løvetann og det andre er maur(sånne små)dette er ganske irriterende ting for meg ja... kan luke flere ganger om dagen her..alle steder dukker de opp MASSE. Og maur,ja det kryr..er mye sand rundt i bakken her
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Hvor kommer løvetannen? Om ikke det er i bedd eller plen, kan du bruke RoundUp - veldig effektivt. Om det er i bedd eller plen, må du prøve å få dem opp MED rota - om ikke kommer dem bare opp igjen. Du kan vel få kjøpt no strø-greier mot maur eller husker jeg feil?
Hmmmmmm Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 vi kjøpte middel på jernia som man ska helle rundt huset, da forsvannt maurene efter noen dager, husker ikke vad det heter nu.... løvetann finns det å middler før, eller så fins det sån redskap før løvetann som man får kjøpt på plantasjen, da får du med deg hela roten å det .... har den selv å funker fint, spesielt i blomsterbedd å der man ikke vil øddelege plennen så mye...
Gjest irismor Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 1. kjøp deg en sprøyte med spiss, fyll sprøyta med 35% eddik. Kryp rundt på plenen og stikk sprøytespissen inn i midten på løvetanna. Sprøyt så eddik ca 5-10 ml inn i løvetanna. Da kreperer den. =) 2. eller du får kjøpt deg en saltstav som du fyller med grovkornet salt. Sett så staven i midten av løvetanna og trykk. Da fyller det seg et lag med salt og løvetanna vil sakte men sikkert dø. 3. maurene kjøper du små "hus" til dem kryper inn men kommer ikke ut igjen. eller den type gift som dem tar med seg tilbake til boet. Da dreper man mauren fra boet.
nr2eprins Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Løvetann vet jeg ikke. Men, har kjøpt sånne maurlokkebokser som fungerer som bare det. Tror tom. at jeg har funnet sånne på Nille. Ellers finnes de på gartnerier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå