Fabelaktiv Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 melk som har gått ut på dato? Hvis ikke bruker dere den i pannekakerøre da fex?
Miss L å di Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 nope... den går rett i dass... Eller i vasken viss det ikke er så lenge siden den har gått ut...hehehe...
*Kattemor* fikk jente Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jepp, vi gjør det. Om det står en uåpnet kartong som har gått ut på dato bruker jeg den i gjærbakst =)
Serial mom Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 sure pannekaker???? Usch nei,sur melk går rett i søpla her! Vi drikker uansett ikke melk,så kjøper kun inn om det skal brukes til noe spesielt. Nå på sommern holder visst melka seg dårligere har jeg hørt,tror den blir lettere sur....
4barns mor Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Nei, drikker ikke melk som har gått ut på dato. Vet mange bruker den i vaffel/pannekakerøre, og det skal visst gå greit.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Så lenge melka ikke er sur, vel å merke =)
Fabelaktiv Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2007 Sur melk ville jeg ikke brukt nei... men melk som har gått ut på dato trenger absolutt ikke være sur da.. hallo? Men drikke den det kan jeg ikke - vafler, pannekaker, baking javvist
PintSizedDictator Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Eg drikker den lett, så lenge den ikke har skilt seg og lukter rart;) Holdbarhetsdatoen e jo bare en best før dato....betyr ikke at melken surner på dagen:P Og surmelkspannekaker e kjempegodt det....eller surmelkslapper:) nam nam
litakine og Theodor Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Nå er det jo faktisk ikke nødvendigvis slik at melken er sur selv om den har gått ut på dato - så hvis den ikke er sur, så bruker jeg den.
Marolla Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Hvis den ikke er sur, så bruker jeg den til matlaging. Klarer personlig ikke å drikke melk som har mindre enn 2 dager igjen til 'best før' datoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå