Polina-pia Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Kan jeg gjøre det på nettet? Hvem må jeg huske på å gi beskjed til etterpå, og hvem får vite det automatisk?
Cala75 Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Jeg skifta etternavn i 2002 ifm at jeg gifta meg. Den gangen var det ikke mulig å foreta endringen på nettet. Merkelig om det går an, syns jeg. Man skal jo helst dokumentere sin identitet og skrive under. Videre var det en jobb å komme på alle jeg skulle varsle. Måtte ha nytt pass, bankkort, førerkort. Ny e-mail adresse på jobb...
Monajenten Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/Veiledninger_brosjyrer/2002/Meldingsskjema-for-navneendring.html?id=450610 Vet ikke om Folkeregisteret for automatisk beskjed, men det finner du sikkert ut av. De må ihvertfall få vite det. Bank, forsikringer, telefonselskap og ellers andre du mottar regninger av.
Monajenten Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Skulle selvsagt stå "vet ikke om Folkeregisteret FÅR aut....." Men skjemaet her skal forresten sendes dit, så da får jo de beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå