snurkle Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 I tråden om hunder på stranda dukker nok en gang alle disse arrogante hundeeierne opp med sine påstander om at om man ikke liker hunder så er det pga en skremmende opplevelse og at om man bare møter deres fantastiske hund vil man bli omvendt.. Mange kommer med uttalelser som; vår lille hund er verdens snilleste, han tror han er mye større og tøffere en han egentlig er he he.. Hallo! Dette er nettopp slike små truende gneldremonster mange hater og ikke finner det minste søte. Jeg liker ikke hunder! Jeg er ikke spesielt redd for de, det er faktisk ingen dypere årsaker til dette enn at jeg synes at de generelt er noen bråkete, stressa, illeluktende, siklende og lite sjarmerende vesener som jeg helst ser at holder seg langt unna meg. Og nei hundeeiere, dere trenger ikke å kommentere for å fortelle meg at akkurat deres hunder selvfølgelig ikke er slik, og at hunder som bades ikke lukter vondt. Dere kjenner det kanskje ikke, men jeg synes de stinker og det fettbelegget de har på pelsen er dritekkelt å få på hendene. Hvorfor er det så fullstendig umulig å godta at noen bare ikke liker hunder? Jeg elsker katter, men har da full forståelse for at ikke alle andre gjør det..
manonym Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Enig med deg! Vi har hatt hund hele livet mitt, den ene har overlappet den andre for å si det sånn=) Men alikevel så er jeg veldig skeptisk til fremmede hunder. De er jo dyr, og ingen vet hvordan de reagerer på forskjellige ting.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Skjønner deg godt! Har selv hatt hund, men har full forståelse for at ikke alle liker disse dyrene. Ville aldri ha prøvd å "tvinge" noen til å like hunden min, eller hilse på henne. Selv liker jeg ikke katter, selv om mange katteeiere synes de er verdens flotteste dyr.
Gemini77 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg respekterer at andre er redd hunder jeg og at de ikke liker hunder. Men dere må også resptektere at andre har hund! det går ikke kun en vei. Og som jeg nevnte i mitt innlegg tidligere at jeg håper ikke alle med frykt for hunder overfører denne frykten til barna sine, men heller lærer dem respekt for hunder og andre dyr.
snurkle Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har ingen problemer med at andre har hund, jeg ønsker bare ikke å ha kontakt med de. Det er mange vettuge hundeeiere altså, men det er også mange av de som lar hunden bjeffe, hoppe på og snuse på folk, for "han vil jo bare leke". Det er de som provoserer meg så grenseløst. Greia er den at om jeg hadde vært redd for de hadde kanskje eierne vist er hensyn, men at jeg bare ikke liker de er tydeligvis ikke godt nok. De eneste dyra jeg er redd for er edderkopper og hester, men prøver selvfølgelig å ikke vise det så mye for barna. Respekt for alle dyr (og mennesker) står høyt i kurs her i huset, men å respektere er ikke det samme som å like..
Maisie Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Slenger meg på denne her, selv om jeg er hundeeier selv. Var redd for hunder da jeg var lita, etter at naboens hund hoppet på meg. Det var en liten (eller mellomstor, husker ikke, jeg var bare 4 år) gneldrebikkje, den var løs, og kom løpende imot meg da jeg kom hjem en dag. Den hoppet opp på meg, skulle nok bare slikke meg i ansiktet, men det visste jo ikke jeg, trodde den skulle bite meg. Jeg torde ikke røre meg, bare stod stiv av skrekk, mens naboen bare stod og lo og så på, og sa at den ikke var farlig, den var bare snill og skulle leke.... Vet at mange ikke liker hund, eller er redd for hund, så jeg passer alltid på å korte inn båndet til hunden min når vi går tur, sånn at den går fot og ikke driver og snuser omkring. Selv om den bare er nysgjerrig og vil snuse, så kan jo ikke alle andre vite det.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 "Dette er nettopp slike små truende gneldremonster mange hater og ikke finner det minste søte." skriver du. "Hate" er et sterkt ord, og jeg synes ikke det minner mye om respekt for levende vesener det du skriver her!
dårligoppfinnelse Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Enig med forundringsautomaten, men forstår også HI. Har selv hund og det er en hel haug av hunder i nabolaget her. Min er den eneste som får lov å gå løs på fellesområdet, det er naboene som sier jeg skal ha den løs. Den går aldri bort til noen, sjenerer ingen, men, når vi går på tur tar jeg den ALLTID i bånd når vi møter noen av respekt for at ikke alle liker hunder om de er aldri så snille.
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Skjønner deg litt da,er glad i hunder jeg men ikke alle typer.De skal være enten små og søte,korthårete,ikke sikle og absolutt ikke lukte vondt ;-) Dachs er hunden som passer meg,store st.bernharder liker jeg ikke.De er flotte,men hold de langt unna meg! ;-)
dårligoppfinnelse Skrevet 14. juni 2007 #10 Skrevet 14. juni 2007 Kjenner du rasen Dachs godt? Det er veldig mye hund gjemt i liten kropp;)))
Gjest Skrevet 14. juni 2007 #11 Skrevet 14. juni 2007 Har hatt to stk,syns de er helt utrolig herlige dyr!;-)
dårligoppfinnelse Skrevet 14. juni 2007 #12 Skrevet 14. juni 2007 Helt enig at de er kjempefine;) Masse personlighet;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå