Gjest Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Nettopp vært hos legen og fikk beskjed etter at han hadde sett på urinen at det kunne se ut som at jeg hadde blærekatarr. Er dette farlig for barnet i det hele tatt?? Tror ikke det selv, men best å være sikker! Har termin 25 juli.
Nanna1976 Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Det er ikke farlig for barnet. Renger med de testet urinen din mot en slags pinne. Jeg gjorde det samme hos jordmor i dag, og viser seg at jeg har urinveisinfeksjon. Ble satt på antibiotika, hvis man går lenge ubehandlet kan man nemlig få kroniske problemer. Men ikke farlig for barnet, verst for deg:) Pass på å drikke masse, og fjerne sure ting som juice etc. Tranebærjuice skal også være bra. Hvis ikke du blir bedre kan det nok være nødvendig med en kur. God bedring:)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Jepp, var en sånn pinne. Urinprøven skulle dyrkes, så får vite mer i neste uke. Får vell noe som hjelper hvis det viser seg at jeg har det. Takk for svaret, godt å vite at den lille har det like bra!!
mammaentil maren og jesper Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har kronisk uvi. ikke farlig for barnet. gått på 5 kurer med antibiotika har termin om 6 uker
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Ikke for å skape hysteri, men det er faktisk kjempeviktig å behandle uvien/blærekatarren... Går man lenge nok med dette uten behandling, kan det gå opp i nyrene og forårsake nyrebekkenbetennelse, som i VERSTE FALL kan være dødelig...... Men får man nyrebekkenbetennelse sier de at det er så vondt at du ikke klarer å la være å få behandling.... Men en "uskyldig" uvi/blærekatarr som blir behandlet er ikke farlig for barnet... God bedring!
Nanna1976 Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Da er du i trygge hender:) De dyrker for å finne ut hva slags penicilin du skal ha. Lykke til:)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Er til legen på kontroll annen hver uke, sist i dag. Urinen var helt fin forrige gang jeg var der (2 uker siden) så har ikke gått lenge med dette Takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå