Sjefsmegga Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Jeg spørr jeg siden jeg får "kritikk" for at jeg vurderer å begynne litt i jobb FØR yngste er 1 år..kansje så tidlig som til høsten. Snakk om 2-3 dager i uka og bare hvis far kan ta ut tidskonto. Er det noe ulempe for barna da? Synes det hadde vært topp jeg at de kunne fått ha pappan sin mer hjemme så de kunne få et like tett forhold til ham som til meg. Jeg synes i grunn at fedre bør få mer av dagens permisjon også. Greit dette med aming, men de får det til i andre land også uten våre permisjonsordninger. Man kan pumpe seg på jobb og ha med en kjølebag som man legger melka i, eller få far til å komme med barnet så man får ammet... Jeg begynte på skole da eldstemann var 3 mnd, mamma var dagmamma for ham da og kom med ham hver langfri så jeg fikk ammet. Det gikk det også. Tror barna hadde nytt godt av å ha en mor som koste seg mer når hun var hjemme..framfor en som lengter ut, som er der hver dag. Virker som at noen nestem glemmer at far er like mye forelder som det mor er....sånn BØR det i hvertfall være.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Opp til barnet er ett år syns jeg far er nestbest, ja.
Sjefsmegga Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 En diskriminerende tanke mener jeg..
Hufsla Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 jeg syns ikke han er nestbest. Er du sikker på at de har fått med seg at han skal være hjemme da? Norge er vel på verdenstoppen når det gjelder amming, så jeg vet ikke akkurat om de får det til i andre land med andre ordninger... De får jo ikke pupp konstant heller når ikke de er nyfødte lenger, så det er jo ikke så mange måltider de går glipp av med mat rett fra krana. Hvis jeg får ønsket mitt om en unge til oppfylt, ( sannsynligvis ikke) kommer jeg til å jobbe for at pappaen skal ta mer av permisjonen vår.
prekæs Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Det går fint. Begynte i jobb etter 3 mnd med mellomste, og far var hjemme. (jobbet ikke full tid hele tiden) Gikk over all forventning. Det nyter jeg godt av selv i dag. Han ser hva som trengs gjøres, for å si det sånn. Ammet henne lenge i tillegg.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Litt OT, men sa ikke du i en annen tråd at eldstemann er 20 mnd og du har vært hjemmeværende de to siste årene? Her opplyser du jo at du begynte på skole da eldstemann var tre måneder gammel...
Edel Gran Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Svarer for Ugla jeg, så det ikke blir noen misforståelser. Nest eldste er 20 mnd, hun har en sønn også, som er 7-8-9 år (noe sånt).
EllenAA Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Det er den som tar seg mest av barnet som er "best". Jeg merket det en periode da jeg var syk da tulla mi var 1 1/2 år. Plutselig ville hun helst til pappa. Jeg syntes det var veldig rart å oppleve med en gang, men helsestasjonen sa det var naturlig. At pappa er "nestbest" det første året kommer nok mest av at han ikke ammer eller er hjemme.
blond Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Det meste går, men hvis mor ammer tror jeg det er best for barnet at foreldrene ordner det slik at ammingen kan opprettholdes, evt. at barnet får melk på flaske, inntil barnet er 6 måneder. Etter dette anbefales det å begynne med fast føde litt om litt. Det gir mor større frihet.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Far er nest best ja. Hele livet mener jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå