Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Driver og skal vaske disse søte små babyklærne. Ultralyd i uke 25 sa at det var helt sikkert en jente der inne i magen, så jeg har vært vågal og kjøpt noen rosa bodyer, sengetøy osv.. Problemet nå er at jeg sliter med å ta av merkelappen for å hive det i maskinen. Tenk om det blir en gutt da!! Har jo litt nøytralt også og man trenger jo ikke pakke med hele kommoden i sykehusbagen... Hvor ofte tar de feil da? Jeg så jo selv at det så veldig jente ut..hehe:) Hva har dere gjort??
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 hva sier magen?? :) Jeg ville stolt fult og helt på magefølelsen. :)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2007 Hvis det er magefølelsen som råder blir dette en gutt uten tvil:) Men slik var det sist jeg var gravid også..jeg trodde ikke på jordmora da hun sa jeg hadde født en liten jente!! Nå vet jeg hvorfor jeg egentlig ikke ville vite skjønnet! Tvilen kommer alltid luskende allikevel:)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 hehe. ja nei da ble det litt værre. men jeg tror kanksje jeg ville ha vasket det og tatt sjansen. hehe. selv om de KAN jo ta feil.
scubagirl med scubababy Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Tips fra ei som ennå ikke vet kjønnet i magen... Siden du har hørt/sett jente på ultralyd ville jeg nok regnet med at det var det rette.. Men du trenger jo ikke ta med så mye tøy på sykehuset. Det er jo bare skift til hjemturen som er nødvendig.. Så mitt tips er å la det nyinnkjøpte tøyet ligge pent hjemme med merkelappen på. Velg ut ett av plaggene som er typisk jentetøy og ta med. Så kan du ha en nøytral genser/body i "reserve" i sykehusbagen... Vi har ikke kjøpt annet enn hvitt ennå. Men så skal vi også flytte før termin, så jeg ønsker ikke flytte mer enn nødvendig. Vi har valgt å ikke få vite kjønnet, så her blir det en overraskelse uansett.. En annen ting: Jenter kan godt gå i litt blått... MEN gutter kan IKKE bli kledd i rosa.... Det er nå min mening...
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2007 Ja jeg tror jammen du har løsningen der, scubagirl:) Er bare sååå fristende å vaske alt sammen..har gleda meg såå lenge til det da! Teit vettu.. Men det er nok det lureste. Tusen takk, dere!
venter sommerbaby :) Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har fått vite på ultralyd 3 ganger at det blir jente men klarer ikke helt å stole på det. Magefølelsen sier fortsett guttt. Jeg som skulle vite kjønnet denne gangen for å ha alt klart men det var det jo ingen vits i:) Har rosa tøy som vi har arvet og blått fra tidligere så jeg har vasket opp litt av begge deler slik at jeg klarer meg et par dager når jeg kommer hjem fra sykehuset. Så får jeg gjøre klar en rosa og en blå maskin som mannen kan vaske etter jeg har født og ligger på sykehuset.
tjoa Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Jeg hadde 3D UL i uke 27 og da så legen ei jente, jordmor så også jente på vanlig UL iuke 18....En kan vel aldri være 100% sikker, men jeg har i alle fall kjøpt inn noe rosa og tenker å vaske det og gjøre det klart....Tar sjansen
Nanna1976 Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Etter det jeg har blitt fortalt er det ganske sikkert dersom man har fått beskjed om at man venter en gutt. Da ser man jo faktisk snoppen:) Vi så det helt klart, ingen tvil der i gården, det er en gutt. Det skal visstnok være større sannsynlighet for å ta feil når man får vite at det er jente, for snoppen kan være skjult. Eller noe sånt. Jeg har ihvertfall kjøpt mye blått og alt er vasket:) Magfølelsen min sa imidlertid jente, var 100 % sikker før ultralys, så min er ihvertfall ikke til å stole på. nei, jeg hadde vasket i vei jeg, med mindre det er tøy for tusenvis av kroner.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2007 Ja det er ikke lett og være sikker nå! Får vaske det nøytrale og en rosa body og ta med den søte kaninen hun/han har fått... En ting er sikkert..det er en baby inni der!!! Hehe;)
Love my kidz Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Vet du.. jeg tvilte også da jeg skulle sette igang vaskinga i går. Har bare to klesplagg som virkelig er typisk gutt da, men sengehimmel og dynetrekk er i blått. Selv om jeg ER sikker på at det blir gutt, så kom tvilen, er jo dyre saker dette til senga liksom. Men tenkte tilslutt at skulle det bli jente likevel, så kan jeg nok friske opp med noe rosa i tillegg ;.) Lyseblått er jo egentlig bare ei nyyydelig farge ikke sant? Er omvendt hos deg da.. litt komisk med rosa til gutt ;-)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2007 Hehe..ja skal gutten min gå i rosa skal han iallefall få velge det selv..selv om rosa til gutta kommer mer og mer om dagen da:) Egentlig er det helt teit å henge seg opp i farger på den måten! Ikke rart i grunn at jentene blir prinsesser og gutta blir sjørøvere sånn som vi prakker på dem skjønnsforskjeller! Men det er et faktum..jeg syns det skal være forskjell på skjønnene..jenta mi skal ha rooooosaaaa Hvis det blir en jente da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå