Gå til innhold

Noen her som IKKE har BIL??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å selge bilen vår. Føler vi egemtlig ikke har så stort behov for den og så vil vi spare masse penger på å selge den. Men så begynte jeg å tenke på fødselen. Vet jo ikke om vi får solgt den før, men er jo greit å forbrede seg.

Er det noe spesielt som er lurt å tenke på? Kan jeg bare ringe etter drosje når det hele starter? Har hørt historier om sjåfører som ikke vil ta med fødende. Stemmer dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke bil vi.bor mitt i sentrum så vi trenger i grunn ikke bil føler vi.

de gangene vi har hatt behov for bil har vi leid....som feks ved forrige fødselvleide vi bil.har leid bil til denne og...

har ALDRIG hørt at en taxi kan nekte fødende..det er ju særbehandling vilket i grunn ikke er lov.

Skrevet

Vi skal også selge bilen vår. Tror kanskje vi venter til etter fødselen.. Den er i starten av august. Det koster såpass mye å ha bil at vi kan leie ganske mye bil de gangene vi trenger det og allikevel spare penger. Nå bor vi i Oslo, da, og har god tilgang på kollektivtrafikk..

Trenger uansett ett bilsete til de gangene vi blir henta på togstasjonen o.l... Tenker å kjøpe det i dag.

Tror det går bra med taxi til føden! Hvis ikke får du bare ringe 113 etter en ambulanse.

Lykke til!

Skrevet

jeg har bil, og hadde ikke klart meg uten... men tror at de som bor i by med diverse kolektiv tilbud kan klare seg uten bil..

Jeg bor på bygda, og med det kollektiv tilbudet vi har her kunne jeg IKKE klart meg uten bil.

Har 4 KM til nermeste butikk, og ikke gangfelt... og bilene kjører kvast...

Skrevet

Godt å høre man kan klare seg uten! :-)

Vi bor i Oslo og da er det jo ganske bra kollektivt tilbud. Vi regnet på det i går at vi bruker gjennomsnittlig nesten 4000 i mnd bare i bilutgifter... :-(

Da regner jeg med det blir taxi til føden hvis vi selger før den starter. Men det beste hadde vel vært å vente til den er overstått... :-)

Skrevet

Vi har ikkje bil, og skal ta drosje til sjukehuset (forhåpentligvis i dag!) Viss du har rekvisjon frå legen må du forhøyre deg om kva drosjeselskap som tek rekvisjon (om det er fleire drosjeselskap der du bur).

Skrevet

I Oslo er det OsloTaxi som køyrer rekvisjonsdrosjer by the way :)

Skrevet

Vi har ikke bil og har klart oss kjempe fint uten. Det som vi gjorde var å ta med et tisselaken som jeg satt på når vi reiste til sykehuset med nr 1. Da startet fødselsen med vannavgang. Tror jeg hadde gjort det selv om vi eide en bil selv også. Kommer til å gjøre det samme neste gang.

Tror det med å ha/ikke ha bil har mye med innstilling å gjøre. En må bli mye flinkere til å planlegge uten bil, både i forhold til hva en tar med seg og tida (men dette kommer jo av seg selv etter hvert).

Skrevet

Vi har ikke bil og bor i utkanten av Oslo. Må ta taxi til føden og stakkars de som evt skulle nekte.....

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...