Gemini77 Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Min kjære samboer fridde for en mnd siden da vi var på langhelg uten barn. Og vi har alltid pratet om at vi ikke ønsker noe tradisjonelt bryllup men heller bruke pengene på en skikkelig tur. Ser på Mauritius, men det er jo lang flyreise når man skal ha med seg et barn som da vil være rett før han fyller 2 (han får dermed ikke eget sete). I tillegg ønsker vi flere barn, og hadde planlagt å starte i august da jeg ikke ønsket å gå gravid på sommeren (var flyktelig kvalm i den verste sommevarmen for 2 år siden). Men hvis vi skal gifte oss så må vi avvente barneplanene. Vi tenkte da å gifte oss i januar hvis vi drar til mauritius og starte prøvingen samtidig. Noen mer erfaringer fra bryllup i utlandet - og kanskje fra tropiske øyer? Ser for meg at det kan bli ganske mye styr å dra ned dit og ting som skal ordnes (selv om reiseselskapet ordner alt det praktiske med bryllupet) og familie på begge sider som skal være med.
Gemini77 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2007 Ingen som har giftet seg i utlandet her??
*Rutletutt* Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Hjelper deg å dytte, jeg - for vi planlegger også å gifte oss i utlandet. Ble fridd til på søndag og har surfet nettet etter tips...ikke så lett å vite hvor en skal begynne... Vi har snakket litt om Hawaii - eller et annet sted i USA - eller, som dere, Mauritius. Vi har tenkt å ha med oss nærmeste familie (foreldre og søsken m/samboere/ektefeller). Har lyst å få det til om et års tid...da vil Tobias være 3,5 år og babyen i magen ca 1 år. Lettere å reise så langt med små unger når en har med seg familien... Har du skjekket www.brudepikene.no og www.paradisreiser.no? Den første siden er bryllupsplanleggere som kan ordne bryllup i utlandet for dere (klikk på menyen til venstre). Andre siden kan ordne bryllup bla på Mauritius. Sikkert greit å ha noen som kan ordne mest mulig for en, så en slipper så stresse med alt det praktiske selv. Husker vi har vært å sett på noen Amerikanske sider som handler om bryllup på Hawaii også, men det er en stund siden, så husker ikke adressene...
Gemini77 Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2007 Hei, takk for svar! Og gratulerer med forlovelsen! :-) Ja, jeg har sjekket de sidene. Det er igjennom paradisreiser jeg har sett på Mauritius. Hvordan skal dere gjøre det med betaling om jeg kan spørre om det? Skal dere betale for dere selv og foreldre/søsken betale for seg? Hva med middagen etc der nede? Vi tenkte at alle betaler for seg.. Men det blir jo veldig dyrt da. Vi regner 40.000-50.000 kr bare for fly og overnatting for oss 2 og sønnen våres (på da 1 år og 11 mnd hvis vi gjør dette i januar). Jeg føler meg så grønn på dette.. så er ikke så lett! :-)
*Rutletutt* Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Det blir vel til at alle betaler for seg selv - derfor er det jo litt viktig å planlegge dette i god tid ol - blir jo en ferie for dem....og vi har ikke råd til å spandere på alle....vi blir jo 16 tilsammen... Har ikke tenkt så mye på hvaordan vi skal gjøre det med middag ol - men regner med at om hotellet ordner bryllupet så går det vel an å ordne middag gjennom dem også...? Vi har ikke fått snakket så mye om dette enda - bare jeg som har vært inne på disse sidene og drømt meg vekk, he he - samboer bare jobber for tiden, så vi får vel ikke tid til å planlegge så mye før i ferien... Nei, det er frytelig vanskelig dette her - ikke bare-bare å planlegge et bryllup på andre siden av kloden...men det går vel lettere når en har tatt kontakt med de som ordner med det. Er bare veldig i stuss på hvor realiatisk det er og om det lar seg gjøre i praksis...om alle får muligheten til å være med ol. Det er jo en sånn type bryllyp vi har drømt om begge to....men kanskje det er mer realistisk å gifte seg i Europa et sted...? En venninne av meg giftet seg i Italia. Da ordnet hotellet de bodde på alt - og de fikk en veldig fin dag og ferie - så det er jo en litt mer realisktisk mulighet kanskje...? Men, jeg har ikke lyst å gi opp tanken på drømme-bryllupet helt enda;o)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har ikke giftet meg i utlandet, men kjenner flere som har sagt ja utenfor Norge. Et par giftet seg i Sjømannskirken i Spania. Da hjalp kirken til med alt fra frisør, fotograf, lokaler osv. Eller kjenner jeg noen som har giftet seg ved div. ambassader. Alle uten gjester og barn. Et alternativ er å bestile hoteller som tilbyr bryllupspakker. Husk å skaffe prøvingsattest ved Folkeregisteret.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Ja jeg gifter meg om 2uker. men utland og utland. Er jo i København da. Jeg har planlagt alt selv for syns d ble enklest...
tyr66 Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Gifta meg på Mauritius for snart 7 år siden, da ordna reiseselskapet og hotellet med det meste. Vi måtte faxe fødselsattester, pass etc. i forkant. Vi ble kjørt rundt av en sjåfør til 3-4 offentlige kontorer 3 dager i forveien og viste papirer, og så på selve bryllupsdagen kom byfogden til hotellet og viet oss i en palmehytte som var pyntet etter etter vårt ønske. De er veldig proffe på bryllup der nede, mange som ønsker å gifte seg der. Vi fikk en liste med ting vi kunne bestille, meny, fotograf etc. Vi var bare oss 2 ingen familie så det var jo enklere da. Vi lånte et par av betjeningen som vitner. Det var veldig flott der, kan anbefales. Vi reiste med Select Tours.
Vekt 75 Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Jeg skal gifte meg på en strand i Thailand i januar 2008. Vi skal ha med barna våre 6 år, 3,5 år minsten på nesten 2 år. Det er en lang flyreise, men vi har reiste to ganger før og det har gått bra. Vi har ett hotell som ordner det meste for oss. Vi skal ha med den nærmeste familie- de betaler selv og tar det som en ferie. Da har meg og mannen barnevakt så vi skal fire dager på bryllupsreise der nede! Lykke til med planleggingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå