Anonym bruker Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Gjerne opp gjennom uker og dager osv. fram til de skal ha pause.. når kan man kjøre lengere uten pause..
gubi Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Ikke mer enn opp til 2 timer av gangen, saa 1 times pause.
futte (tm) Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Fra Trygg Trafikk sine sider: Babystol eller bag med nett til nyfødt? Jeg venter mitt første barn om noen uker. Etter fødselen skal vi forflytte oss ca. 75 mil med barnet i bil. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal sikre barnet for at han skal få en mest behagelig og trygg reise?? I tillegg lurer jeg på hvor ofte baren trenger en pause? Jeg har hørt mye positivt og negativt om både barnestoler og bag sikringer, så nå er jeg så forvirret at jeg aner ikke hva jeg skal velge? Svar: Trygg Trafikk anbefaler klart en bakovervendt babystol, som gir bedre sikkerhet enn vognbag med nett. Spesielt ved kollisjon fra siden vil en bag med gi dårligere sikkerhet. Det er heller ikke slik at barnets rygg tar skade av å sitte/ligge på skrå i babystolen, selv over tid. Et nyfødt barn vil uansett kreve ganske hyppige pauser for amming og bleieskift, og selv de minste sier fra når de har det ubehagelig og trenger en pause. Ut over de pausene som kreves for mat og stell kan det være greit å stoppe å ta barnet ut av stolen en stund ca annenhver time – men det er selvsagt ikke nødvendig å vekke et barn som sover, eller forstyrre et barn som er godt fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå