Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15 og har den siste uken fått en liten mage. Plutselig føles det helt feil å ligge på magen.. Jeg må vanligvis ligge på magen for å få sove, men nå prøver jeg å styre unna. Er det noen grunn til at jeg skal unngå å ligge på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt på magen helt til uke 20... når er kulen for stor til å ligge på... tror kroppen regulerer dette selv om natten...

Skrevet

Tror det skulle gå greit å ligge på magen så lenge det er oppå en myk madrass som ikke gir så mye press på magen.

Jeg er i uke 23 og har fått endel mage,så når jeg skal sole ryggen min på stranda,så graver jeg et hull i sanda som jeg legger magen i. funker fett det. hehe lite tips :-)

Skrevet

Greit å høre:) Blir så man tenker så mye rart, selv om man egentlig vet ta det ikke er farlig..

Skrevet

Tror ikke det er farlig. Tror du skal gjøre det som er best for deg. Føler du ingen ubehag med å ligge på magen så tror jeg det ikke har noe å si. Jeg lå alltid på magen og jeg lå på magen helt til jeg følte at det begynte å bli litt ubehagelig.

Skrevet

Takk for svar! Da kan jeg bare fastslå at det ikke er noe viktige "regler" jeg har gått glipp av.. ;)

Skrevet

Jeg har ligget på magen, men nå begynner det å bli ubehagelig. Lå litt i går, men da fikk jeg "dunkdunk" tilbake av nurket, så da måtte jeg snu meg:) Han likte ikke det nei...

Skrevet

Det er ikke noe som er farlig med å ligge på magen :) Min jordmor sa at jeg godt kunne ligge på magen dersom jeg ikke følte ubehag med det. Men jeg synes det blir rart å ligge på mage nå, og klarer liksom ikke helt å slappe av.. Så jeg har sluttet. Men det er ikke farlig for babyen, så hvis du klarer det må du jo bare nyte det før magen blir for stor :P

Skrevet

hehe jeg elsker å ligge på magen, men det er ikke behagelig lenger:P

Så desverre så ligger jeg lite på magen nå, siden jeg får litt vondt(ikke kjempe men ubehagelig nok).

Skrevet

Jeg kan anbefale en yogastilling som i alle fall har hjulpet meg når savnet etter å ligge på magen har vært størst og når jeg har ønsket å sole ryggen. Det er en hvilestilling i yoga, hvor du først ligger på siden med hodet på den nederste armen og med den øverste armen foran deg, bøy det øverste kneet og vipp hele kroppen fremover til det bøyde kneet tar i mot mot gulvet. Da ligger du nesten på magen, men gravidemagen får plass foran deg :-) tilpass arm- og knestillingen sånn at du ligger behagelig. Lykke til!

Skrevet

jeg har lest at babyen sier fra når den syns det blir for liten plass:)jeg er 24+2 og ligger ikke direkte på magen men mer på siden med det ene benet opp.. og det funker helt fint fint;)

Skrevet

Takk for tipset l1ch1:)

Skrevet

Så lenge det ikke gjør vondt, så er det ikke farlig. Men hvis det begynner å bli ubehagelig bør du ikke gjøre det. Prøv å ligg litt på siden med hoften, slik at du ligger på den istedenfor rett på magen. Pleier å trekke det ene benet litt opp på siden av meg, da vipper jeg automatisk over på den andre hoften. Ellers kan du jo støtte opp med puter under hofta og overkroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...