Kleopatra og Cæsarion Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 ...for jeg har inntrykk av det. Fødte sønnen min på Ullevål,var veldig fornøyd med oppfølgingen der. Men jeg hadde en veldig rask fødsel,og fikk beskjed om at neste mest sannsynlig vil kunne bli en styrtfødsel. Viktig å komme raskt til sykehuset,med andre ord... Nå har vi flyttet ut av Oslo,og prøver på å bli gravid igjen. Ahus er nå det nærmeste sykehuset. Men jeg hører så mye negativt om Ahus,at mange har dårlige erfaringer. Er det tillfelle,eller er det bare jeg som kjenner endel som tilfeldig har dårlige opplevelser. Jeg mener,det er sikkert noen som er misfornøyd med Ullevål også...
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Jeg føda på ahus og er veldig fornøyd. Jeg ble lagt inn dagen før for å sette i gang så var flere jordmødre som var innom og alle var veldig hyggelig. Under fødselen hadde jeg en jordmorstudent som var utrolig koselig, det eneste var at hun var litt unnvikende i forhold til hva tallene på alle maskiner betydde. Dette forklarte hun dagen etter, men savnet forklaringen under fødselen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Nope. Hadde kjempefin opplevelse med Ahus.. eller dvs.. MINUS en barnepleier i 12. etg da.. Hun tror jeg hadde en ekstremt dårlig dag da hun fortalte meg at jeg var en dårlig mor fordi jeg ikke ville ha lille i sengen den ene natten fordi jeg hadde så vondt etter keisersnittet og greide ikke snu meg. Da jeg spurte om hun ville ta henne med litt så jeg fikk en time på øyet før neste amming fikk hun helt spader og ba meg ha ungen i sengen, fortalte at ingen unger døde av krybbedød (hva hadde det med saken å gjøre liksom?) på sykehuset og at jeg bare måtte se på feks katter og hunder hva de gjorde, de gikk aldri fra ungene sine. HÆHÆ! Alle de andre var superhjelpsomme og tok Lille litt så jeg fikk sove så lenge hun var mett og hadde ren bleie liksom. Ellers var jeg superfornøyd med ahus. FIkk komme inn klokken 08 om morgene, fikk rom og seng enda jeg hadde bare 1 cm åpning.. fikk masse oppmuntring når jeg trakset i ganger og trapper for å få litt forgang, katastrofesnitt på rundt 8 cm åpning da siden ungen lå helt galt og fikk navlestrengen i klem når vannet gikk..Helt supre var de alle sammen. Og kjempeglad for jordmorstudenten som ikke freaket ut enda så redd hun var.
Mille** Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg var kjempefornøyd med ahus, følte jeg ble hørt på under fødselen, helt topp. Lå ikke mer enn et døgn på barsel da, fikk barn nr 2 og alt gikk helt suverent. De jeg delte rom med var førstegangs som alle slet med ammingen, mye skrik og skrål, syns det var best å være hjemme da. ) Hammerfest sykehus var helt på trynet, der fikk jeg nr 1. *grøss*
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 jeg var fryktelig fornøyd med fødslen på ahus jm var en ENGEL og alt var perfekt. Barsel derimot var jævelig, lå som nr 5 på 4-mannsrom en stund, MYE bråk, masse folk som løp ut og inn...
Nickeguri Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 Jeg var veldig fornøyd med A-hus, både føden og barsel.
Shabby Cheap Chic Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Jeg fødte på ahus i mars og hadde kjempekoelig og flinke folk rundt meg hele tiden..lå på 4 mannsrom, men var 3 stk der med meg.. var faktisk rolig der når jeg fødte... hehe...blir vel enda bedre når de blir ferdig med den nye avdeligen.. det kommer alltid til å være misfornøyde folk og fornøyde fra alle sjukehus...
Kleopatra og Cæsarion Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2007 Ja,det er jo akkurat det med disse 4-mannsrommene...på Ullevål var jeg på barselhotellet,og mannen min bodde der sammen med oss. Helt supert! Vet at Ahus får slike rom etterhvert,men spørs om de står ferdige til jeg trenger et rom! Det må være utrolig slitsomt å ligge på rom med mange andre,når man har opplevd noe av det mest krevende i sitt liv,og bare lengter etter ro og hvile...
Bare jeg er meg :o) Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Første fødsel er det ikke mye positivt å komme med til føden.Lang historie........Men veldig fornøyd på barsel og prematuravd:o)) Andre gang.....MASSE skryt til føden.....MEN barsel var pyton,hehe.Dro fort hjem denne gangen for å si det sånn.Livredd for at jeg måtte bli lenger enn et døgn.....(var der i 14 dager med eldste)
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Det nye sykehuset e ferdig i 2008 ja det var rett og slett et mareritt. ble trillet rett fra føden og ned på dette rommet, var jo egentlig ikkplass til meg så jeg ble lagt ved siden av stellebordet, så hver gang noen skulle stelle dultet de borti sengen min. Kom ned der i 10 tiden så da drev alle med morgenstellet også, noen skulle hjem den dagen så de hadde samtale med jordmødrene. Var rett og slett kaos der :-S
Har byttet nick ! Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Jeg syns det er så trist at Ahus har så dårlig rykte på seg. Vet det er mange som gruer seg for å føde der, men de fleste syns det er bra når de først har vært der! Selv syns jeg Ahus var bra. Personalet var hjelpsomme og dyktige, følte meg trygg og ivaretatt hele fødslen. Hvis det blir en neste gang, har jeg ingen betenkligheter med å føde der igjen. Nå har jeg ikke født andre steder enn Ahus da, men har jobbet på Ullevål og syns absolutt at Ahus er minst like bra som Ullevål eller riksen =)
Stratos med 3 barn Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Takk for at du startet en tråd, for dette lurer jeg på også! Kan ikke alle skrive ned erfaringene sine? Her kommer min: På overtidskontroll syns jeg de hadde veldig liten respekt for meg som kvinne og for vaginaen min, om jeg kan si det slik... :/ Ble strippet og når jeg syntes det gjorde vondt, bare lo legen av meg og sa at om jeg ikke tålte det, kom jeg ikke til å klare en fødsel. Veldig oppmuntrende for en førstegangsfødende. 14 dager på overtid, ble det satt inn et ballongkateter. Fikk bekjed om å reise hjem igjen, hvilket jeg gjorde. Ballongen ramlet jo ut igjen idet vi kom hjem, så vi reiste bort igjen for å få modningspiller. Måtte da bo på sykehuset på 4 mannsrom, hvor det gjerne var både 5 og 6. Fødselen startet for den ene etter den andre, med stønn og ynk, så der var det bare ikke mulig å være! Satte meg i gangen, men det var jo rett utenfor døra til fødestuene..... Var skikkelig nedpsyket etter 2 dager med modningspiller og andres fødsler! Endelig; 16 dager på overtid begynte det å skje noe. Jm ville ikke ha meg gående i gangene på natta så de ga meg en pille å sove på, noe som bare virket sånn delevis. Vannet gikk, noe de ikke trodde på så jeg måtte faktisk gå ut av senga for å bevise at vannet rant nedover bena mine. De skiftet da bare på senga å ba meg legge meg igjen. Fikk faktisk ikke fødestue før jeg sto på alle fire i senga og hylte som en gris. Stakars de 4 andre på det rommet den natta sier jeg bare! De putta meg i dusjen som smertelindring og gikk. Det var bare såvidt jeg klarte å trekke i snora før det svartnet for meg. Spøy som en gris og var kjempe svimmel og kvalm, så alle tips om å gå, stå, puste rolig osv osv ble egentlig bare tull for meg. Måtte ligge på ryggen i senga og lukke øynene. Konsentrete meg om ikke å kaste opp ende mer eller besvime. Klarte ikke drikke vann eller prate. Jm var dessuten sur på meg fordi jeg ødela hele vaktordninga deres, fordi jeg ikke ønsket studenter under fødsel (gammel incest sak som ligger bak). Etterhvert fikk jeg epidural, det eneste jm ville gi meg av smertelinding. Den viket litt på en rie og det var det, men riefremkallende dråper kunne hun ikke slå av! Så da ble smertene mine værre etter epidualen enn før. Pressriene startet og jm tok på fødekappa kl 13. Kl 14 gikk hun igjen for ikke noe skjedde. Så da lå jeg der alene da, mens mannen min løp rundt for å få folk til å se til meg ihvertfall innimellom..... Kl. 16.30 kom det ei annen jm småhysterisk inn til meg å sa jeg hadde liggi altfor lenge med pressrier, så hun tilkalte leger. En haug av leger, hvorav den ene også var sur fordi mannen min sendte studenten ut igjen! Barnet ble forsøkt tatt med kopp, men denne glapp to ganger. Ny lege ble tilkaldt og da sa barnelegen at han ikke gadd vente lengre, så de fikk ringe han om noe skjedde.... Han sto nemlig å pratet i mobilen..... Ny lege kom og da ble det fart på sakene. Full fart ned for hatsesnitt og etter det gikk det kjempe bra! Følte jeg fikk bedre oppfølging. Legen som utførte snittet beklaget 100 ganger rett etter snittet og var tom oppom meg på barsel for å se hvordan det gikk, så hun kan jeg ikke få fullrost godt nok. Jeg ble lovet en avsluttende samtale om fødselen før jeg skulle hjem, men da satte de en uinteressert jm på saken, så det ente med at jeg måtte fortelle hvordan jeg hadde opplevd fødselen, uten at hun hadde noe å bidra med. Ikke veldig beroligende! På barsel hadde jeg generelt inntrykk av at de hadde veldig mye å gjøre og dårlig tid til alt. Jeg turte ikke la sønnen min være sammen med de ansatte der på natta blant annet, for da lå det hauger av unger der og gråt og gråt..... Det tok noen dager før jeg forsto at ikke melken min var kommet også og det skuffer meg i grunnen at ikke noen tok tak i meg de nettene jeg gikk frem og tilbake i gangen, nyoperert og med en hylskrikende unge. De spurte om jeg hadde ammet han og det hadde jeg jo, men jeg var rett og slett for omtåket til å sjekke om det kom melk.... Skal snart føde igjen jeg da.... Gruer meg noe voldsomt! Veldig usikker på hva jeg skal gjøre.
mamma >to gull Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Jeg fødte på A HUS og er godt fornøyd med alt unntatt barsel. Bodde på 4 manns rom og det var JÆVLIG!!Unger skrek til hver sin tid, jeg fikk aldri sovet og slappet av. Bare stress, og følte ikke at de som jobbet der var interessert i å passe på babyen min slik at jeg fikk slappet av. Så vi dro hjem etter 1 døgn vi
Kleopatra og Cæsarion Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2007 Uff,ikke noen koselig historie! Høres ut som nesten alle du møtte var veldig stresset,og ikke maktet å være profesjonelle i situasjonen...De klarte ikke å "se" deg,og høre på deg.Jeg må bare si at din historie minner veldig om 3 av mine venniners historier,hvorav to av dem endte med hastekeisersnitt, mens den siste ble tatt med tang (to tenger samtidig,over og under, og på sidene...grøss...). Komplikasjoner kan jo såklart oppstå selv om fagpersonene gjør jobben sin til fingerspissene,men mine veninner snakker om at det værste var at de selv følte at noe var galt, men at ingen tok dem seriøst og hørte på dem før det var krise. De var også veldig overlatte til seg selv. De snakker også om at personalet bar veldig preg av at de var stresset. I tillegg kjenner jeg tre til som har veldig negative opplevelser med personalet...skjønner at noen er uheldige,og at dårlige fagpersoner finnes overalt,men må si at jeg oftere hører negative ting om Ahus enn andre sykehus. Derfor er det veldig bra å høre fra folk som har positive opplevelser også!
Harald Ripultfør Skrevet 13. juni 2007 #16 Skrevet 13. juni 2007 Jeg fødte på A-hus og er KJEMPE fornøyd! Alle jordmødrene jeg møtte var superhyggelige (og jeg var på føden i 2 dager så jeg møtte en del..) Det endte med KS for min del, og jeg fikk enmannsrom pga det, så jeg kan ikke si noe om disse 4-manns rommene.. Men jeg var mye ute i gangene og på det felles-rommet og det var ikke mye baby-skrik og kaos når jeg var der ihvertfall. Barnepleierne og jordmødrene på barsel var også supre! Jeg trengte jo masse hjelp i begynnelsen og de var så snille og hjelpsomme. Pappa'n fikk mat hvis han ville ha også.. Har bare positive erfaringer med A-hus og jeg håper jeg får føde der neste gang også!
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 Fikk mellomste på Ahus i 2004 på den absolutt verste tiden av året....midt i juli:) Hadde hørt mye negativt på forhånd så man kan si jeg var litt skeptisk. Jeg er superfornøyd med å føde på Ahus. De reddet i tillegg livet til mellomsnupp på barsel så jeg kan ikke si en negativ ting. Eneste er at det var ufattelig fult. Folk fødte overalt og barsel ble utvidet til overalt.....
Gjest irismor Skrevet 13. juni 2007 #18 Skrevet 13. juni 2007 Her er min historie fra Ahus. Og den er lang. Hadde termin den 21.04.06. overtidskontroll den 26.04.06 Gynekologen fant da grumsete fostervann. Han ønsket å sette igang fødselen med en gang. Ble sendt opp til føden der hadde de nok å gjøre så de kunne ikke under moem omstendighet sette igang fødselen den dagen. Men kom igjen i morgen (27.04) kl 9 så skal du settes igang. Vi kom tilbake dagen etter og ble undersøkt av en kvinnelig gynekolog. Hun var direkte uforskammet og frekk. Var ingen grunn til å sette igang noen fødsel her nei. Jo men det sa overlegen for det var Urnes vi hadde på ultralyden. Nei ikke tale om, jeg ga meg ikke. Så da hun skjønte at jeg ikke var til å rikke og jeg truet med søksmål hvis så mye som en rynke på barnet var feil. Da gikk hun løs på samboeren min, og fortalte ham at jeg kom til å ta livet av både meg selv og babyen hvis jeg insisterte på å bli satt igang. Jeg nektet å rikke meg og sa at da fikk hun få tak i Overlegen dr. Urnes med en gang, for han sa at vi skulle settes igang. Ja da fikk vi gå hjem og tenke på om jeg virkelig hadde lyst til å dø og drepe mitt ufødte barn. Og hvis vi fremdeles ønsket å settes igang så fikk vi møte opp kl 9 dagen etter (28.04). Vi reiste hjem ringte vår egen jm og fikk tilbake at den gynekologen måtte jo være helt gal. På fredagen den 28 så dro vi til Ahus igjen. Det ble satt inn en "ballong" oppi mormunnen som skulle utvide den og sette i gang rier. Ok Så dro vi hjem da med en ballong mellom bena. Den datt ut kl 3 om natten til lørdag og dro med seg litt slim og gørr. Tilbake igjen på Ahus på lørdagen. Ble så lagt inn på et venterom. Så ble det satt inn en tablett i mormunnen, dette ble gjentatt etter 6 timer. Det samme ble det på søndag. Mandagen var det 1 mai så da ble det ikke snakk om å ta vannet for det var en helligdag. (man skal vist ikke føde på rødedager). Ble satt inn en ny ballong og virket ikke den så skulle de ta vannet på tirsdagen (02.05). Tirsdagen kom ble kjørt inn på en fødestue, vannet ble tatt klokken 10.30. Ble satt på riedrypp som ble økt med jevne mellomrom. Hadde hatt riedryppet på max i 5 timer og ikke en ri kom. Klokken 15 sa jeg til samboeren at dette kommer til å ende i et keisersnitt. Klokken 20.00 kom det en gynekolog inn, hun var kjempehyggelig og sa at dette virker ikke. Så vi blir nødt til å foreta et keisersnitt. Så falt hjertefrekvensen til snuppa ganske drastisk. Og alt ble et himmla kaos. Klokken 21.25 kom snuppa til verden med nesa først ut nødutgangen. Alt gikk bra med mor og barn (og far) Ble så etter noen timer trillet inn på barsel i 12. Kunne desverre ikke få enerom da det var en pasient de ikke klarte å få til å reise hjem. Hun lå på det enerommet jeg skulle ha hatt. Havnet så på et 2mannsrom (ingen krise det da). Kl 7.30 var jeg klar for å stå opp få ut kateteret og få meg en etterlengtet dusj. Men det var vist ikke så lett. Jeg skulle jo minst ligge rolig et døgn til. Jeg skal opp NÅ, hvis ikke dere fjerner kateteret så kan jeg gjøre det selv. (er hjelpepleier). Etter det så ordnet alt seg. men så på natta kom barnepleieren fra helvete på vakt. Ikke kunne hun fortelle meg hvorfor snuppa ikke ville sove. Og ikke tale om at hun kunne avlaste meg så jeg fikk sove et par timer. Her var det bare å amme så snuppa ble mett og sovnet. Vi reiste hjem dagen etter den 04.05 Ikke tale om at jeg skulle være der et øyeblikk lenger. Snuppa ville absolutt ikke slutte å amme, hun bare gråt å ville sutte på puppen. Så viste det seg at jeg ikke hadde morsmelk. Natta til lørdagen (06.05) så kapitulerte gubben og reiste på statoilen kl 3 om natta og kjøpte mme. Snuppa drakk 200ml og så sovnet vi alle 3 og sov i 12 timer. Da kom svigermor innom og lurte på om vi levde. Jeg skal ikke ha flere barn, og var på nippet til å ende opp med store depresjoner etter en uke i helvetesforgård.
lykkeligmor:) Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Du som hadde en forferdelig barnepleier, vi hadde sikkert den samme, for hun ødela hele oppholdet for meg, og jeg tenker faktisk på det fortsatt.. Jeg var KJEMPE fornøyd med resten, jeg hadde kjempe flinke og snille jordmødre som tok i mot gutten min, og på barselavdelingen var de veldig flinke også.. MEN.. RETT etter fødselen, kom det en barnepleier, som sa jeg måtte gå på do (for at ikke blæra skulle være full, så magen fikk trekt seg sammen eller noe sånt), og hun dro meg opp av sengen.. Jeg var lammet i det ene benet etter epiduralen, og da jeg reiste meg opp datt jeg nesten i bakken, pluss at det bare fossa blod ut, så jeg ble redd, og satt meg rett ned igjen.. Da bare kjeftet hun masse, og dro meg inn på do.. Greit nok det, hun kom å sa unnskyld etterpå.. Jeg var førstegangsfødende, så jeg hadde ikke peiling på hvor lenge man skulle være hvor, eller om jeg i det hele tatt skulle flyttes over på en annen avdeling.. Min mor kom på besøk med en gang, på samme rommet jeg føda på, og når hun hadde gått, kom barnepleieren inn. Hun kjeftet og kjeftet, fordi jeg hadde oppholdt rommet i to timer istedet for en.. JEg visste jo ikke det! Jeg hadde mistet mye blod, så jeg klarte heller nesten ikke å holde meg våken, og var veldig, veldig slapp, men hun tok opp gutten, og la han i armene mine, og jeg sa at jeg kom til å miste han, men hun bare kjørte kjempe vinglete og fort med sengen min, og jeg begynte å gråte.. JEg gråt jo fordi jeg var glad, lei meg, sliten, og alt det der, men fikk STRENG beskjed om å slutte å gråte, for nå hadde jeg fått et barn, og fikk ta konsekvensene aav det.. Hun fortsatte med at besøket mitt hadde oppholdt rommet, og jeg sa at jeg hadde jo ikke bedt de om å komme. Da fortalte hun pleierne på barsel, at jeg skulle IKKE ha noe besøk.. Noe så dårlig gjort, hun var så kvass og skremmende, at jeg var helt satt ut resten av oppholdet.. Hadde jeg visst at jeg skulle tenke så mye på dette i ettertid, skulle jeg sendt inn en klage, men det er kanksje litt ofr sent nå... Er nok kjempe fint å føde på Ahus, med mindre du treffer på terror-pleieren oppe på fødeavdelingen!
Stratos med 3 barn Skrevet 13. juni 2007 #20 Skrevet 13. juni 2007 Også kom denne i et annet innlegg her da.... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140866
Nickey Mouse Skrevet 13. juni 2007 #21 Skrevet 13. juni 2007 Jeg valgte faktisk A-hus fremfor Ullevål (bodde i Oslo da), men det var fordi landets fremste spesialist på hd holder til der. Pga min egen hd, skulle min baby sjekkes grundig med en gang - dermes basta! Føden har jeg bare positive minner fra. Følte oss godt ivaretatt, både mannen min og jeg:) Flink og hyggelig jm, om enn noe myndig - men det trengte jeg nok. Fikk ting som jeg ville ha det. Barsel var greit nok, men 4-mannsrom med 2 telefoner var et hel****. Endte opp som telefonvakt for hun svenske jeg delte tlf med. (kunne jo hende noen ringte meg også...) Ingen betenkligheter med å føde på A-hus igjen, men da drar jeg raskt hjem igjen (forhåpentligvis...)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. juni 2007 #22 Skrevet 13. juni 2007 Jeg var super fornøyd :-) Var en del komplikasjoner så jeg var ut og inn den døra ørten ganger iløpet av svangerskapet og ble tatt imot like hjertelig hver gang. Hadde en super jordmor under fødsel, og ble tatt godt vare på i etterkant. Har ikke noe å klage på, de gjør sitt beste med de ressursene de har! (Tenker på gammelt bygg og restriksjoner i forhold til lystgass, og gamle fasiliteter ellers) Men dette blir jo bra bare det nye blir ferdig! Man hører vel sitt om de fleste sykehus i landet, tror ikke noen er noe værre enn andre. Men det blir kanskje fremhevet mer enkelte steder. Lykke til med prøving iallefall :-)
Kleopatra og Cæsarion Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 13. juni 2007 Takk! Forrige gang gikk det på første forsøk...får se om det går så fort denne gangen. Satser på at noe har skjedd før året er omme,iallefall...
superdupermor Skrevet 13. juni 2007 #24 Skrevet 13. juni 2007 Fikk en gutt på AHUS i januar ved hastekeisersnitt og er veldig fornøyd med både føden, barsel og nyfødt intensiv (sønnen vår var innlagt i 2 uker). Selvfølgelig er det kjedelig å ligge på 4mannsrom, men i 2008 blir det nytt sykehus med enerom med bad. Synes folk klager på alt mulig rart, det er jo ikke sykehuspersonellets feil at det bare er flermannsrom osv. Skrekkhistoriene om grusomme fødsler, slemme jordmødre og inkompetente leger finner man jo over alt, dette er jo subjektive historier, som enkelte ganger kanskje er noe overdrevet!? (Ok, halshugg meg nå ))
Fikk maibaby06 Skrevet 13. juni 2007 #25 Skrevet 13. juni 2007 jeg fødte der ifjor og er super fornøyd!!! Kom inn med 8cm etter å ha blitt avvist på ullevål, men ble tatt så godt imot. Og både jm og barnepleieren under fødselen var kjempesøte:-) Jeg lå på s12 på barsel, og syns de er noen engler der!:-) de tok gjerne babyen første og andre natta så jeg skulle få sove, faktisk oppfordret sjefsjordmoren der det, for at du skal være best mulig i form til økedøgnet 3.døgn. Spurte hvordan det hadde gått med han, og han hadde sovet på fanget og hatt det topp, hehe. De legger ungene ved ismaskinen fordi den lager så beroligende jevn dur:-) Jeg fikk masse hjelp med amming, spurte masse men følte aldri at jeg var til bry. Jeg lå på 4-mannsrom og fikk beskjed om at stellebordet på rommet var reservert for den senga nærmest stellebordet. Så vi andre måtte gå ut på stellerommet i gangen. Vi lå stort sett bare 2 på rommet, og syntes det var litt koselig jeg da og småprate med andre som hadde fått samme dag. Ellers får du nå bruke mobil på rommet, så ingen grunn til å være telefonvakt for noen:-D Når jeg skulle hjem hadde jeg en lang samtale med en hyggelig jordmor, hvor vi gikk gjennom fødselsjornalen og snakket ellers om fødsel og tiden fremover. Hun jordmoren som jeg hadde under fødselen hadde imidlertid vært nede og hilst på meg kvelden etter at jeg fødte, hun kom for å se babyen og høre hvordan det gikk:-) syntes det var så hyggelig å hilse på henne i normal tilstand for å si det sånn:-) Til slutt: en av sykepleierstudentene som jobbet der sa at hun begynte på studiet etter å ha født på ahus, hun hadde hatt det så bra der. Og et tips: ta med flip-flops til dusjen og få med deg havresuppen som serveres på spiserommet kl 0630!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå