Gå til innhold

Svigermors reaksjon...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt synspunker fra dere her inne. Vi valgte å fortelle nyheten til våre foreldre selvom vi vi er kort på vei (6+1 i dag).

 

Svigerforeldrene mine har ett barnebarn fra før (bror til min samboer), ei nydelig jente på snart 2 år. Vi er kjempeglade i niesa vår, og prøver å se henne se ofte som mulig. Men etter at vi fortalte nyheten gjorde svigermor noe som såra meg uuuutrolig mye!

 

Hun sendte en melding til min svigerinne (som da også er inngift i familien), og er mamma til niesa vår. De skal prøve på en nr. 2 til høsten.

 

Hun skrev:

"Uff, dette blir nok vondt for XXX (niesa vår). Tenk å måtte ha 2 babyer å forholde seg til. Men husk, ingen kan måle seg med den første".

 

Hvordan ville dere reagert? Jeg føler rett og slett at hun sier at babyen vår ikke er spesielt velkommen og at h*n på ingen måte kan måle seg med det første barnebarnet. Synes dette var utrolig stygt sagt, og jeg kommer til å slå hard ned på det dersom dette er noe vi kommer til å oppleve flere ganger.

 

Overreagerer jeg??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer så mye. Vi er kommet nesten like langt, jeg er 6+2 dager på vei. Jeg synes ikke du overreagerer. Var det tilfeldig at du fikk vite om meldingen? Eller var dette meningen. Man skal jo være lykkelig i en slik situasjon i familien, og ønske alle barn velkommen til verden. Det kan jo heller ikke være lett for svigerinnen din, da hun gir uttrykk for at et barn til vil gjøre det vanskelig for det første barnebarnet. Dette er jo bare tåpelig, husker selv da jeg fikk en liten bror og nye søskenbarn (er gamlest i flokken), dette var stor stas. Jeg ville prøvd å ikke brydd meg om henne, det kommer en dag da barnet kommer å da kan det hende at det går opp et og annet for henne. Jeg ville ha blitt flau over slike uttalelser. Håper at resten av familien ble kjempe glade ( hvis du har fortalt det), og kos deg med det. (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du overreagerer. Selvfølgelig skal du ikke godta slikt i fram tiden.

 

Jeg tror det vil alltid være noe spesiellt med det første barnebarnet, men det gir ingen grunn til å si noe slikt. Når babyen kommer, blir det nok stor stas, og hun kommer til å sette stor pris på å ha en stor familie.

 

Gratulerer så mye :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere.Vi er 6+5 på vei i dag. Jeg synes ikke du reagerer feil nei.Kan jo fortelle at det er pappaen hos oss som skriver her nå da.

Hadde reagert helt likt,og jeg gruer meg fantastisk mye til den dagen vi skal fortelle dette til MIN svigermor,ettersom hun ikke tåler meg egentlig.Hvorfor vet jeg ikke.Er redd det kommer til å bli en masse bråk og krangling fra hennes side.Er redd det kommer til å ende med at min gravide samboer kommer til å be sin mor om å ryke og reise.Har mange tusen tanker i hodet om dagen,og føler meg ganske alene om nyheten ettersom hun ikke vil fortelle det til noen enda.Hun vil komme over 3 mnd grensa før vi bringer nyheten opp i dagen.

Lykke til videre til deg(dere)

Hilsen en overlykkelig og stolt snart "pappa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort å si noe sånt. Dere er jo faktisk gravide allerede, det er ikke svigerinnen din. Er det sånn at siden de har fortalt at de planlegger baby så har de førsteretten på det? Dere har jo kanskje planlagt lenge dere og, uten å si det til alle?? Jeg tror jeg hadde blitt utrolig trist og såret hadde noen sagt det om meg.. Er heldig der, min svigermor kommer til å gå på skyer når hun får vite at vi skal ha barn. Selv om hun har tre fra før. Lykke til! Ikke la henne tro at de andre ungene er bedre enn deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...