Gå til innhold

Et lite tips om en liten ting til sykehusbagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på en ting! Ta med en ring, eller en liten strikk til å ha på fingeren (altså ikke gifteringen...). Da jeg lå på barsel sist og skulle begynne å amme holdt jeg på å gå i veggen av at det er komplett umulig å huske hvilket bryst jeg ammet på sist. Det kommer seg, (kanskje, dette er tema resten av tiden man ammer for de fleste, tror jeg), men i amme-fødselståka er det HELT umulig! Men har du en ring, så kan du flytte den fra hånd til hånd, og lage deg en regel om at ringen sitter på den siden du ammet sist. - om du husker å flytte den da, det er nemlig ikke sikkert det, en gang, men det er lettere å prøve å huske dét...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra tips det der!

Jeg har også tenkt på det samme.Har et sånt rosa brystkreft-gummi-armbånd som jeg har tenkt til å bruke.

Så på nettet ett eller annet sted at de selger sånne armbånd til amming.De har tall og en liten"knapp" man kan flytte for å huske klokkeslettet også!Smart i starten da!Men jeg finner annonsen selvfølgelig ikke igjen da...

Skrevet

Jah, nettopp, jeg drev å pønsket på noe sånt, husker jeg - som en ring satt sammen av to som man kunne forskyve i forhold til hverandre, og så ville man få frem klokkeslett - men det ble ikke noe av, selvfølgelig... Høres lurt ut...

Skrevet

Prøvde å bestille båndet nå,men funka dårlig..andre som har problemer med å bestille??

Skrevet

Min er erfaring fra jeg fikk mitt første barn var at i starten så ammet jeg på begge bryst (etterhvert holdt det med kun ett for vår del)

Men om jeg brukte samme brystet to ganger etterhverandre eller la babyen til det brystet som var helt tømt sist så fant man det somrelgel fort ut..

Det er bare å trykke litt på puppene og kjenne hvilket som er hardest og det har da mest melk og på tide å tømme..

For noen er dette nok et supert råd i starten, men tror det fort blir en vane dette.

Skrevet

Ja, stemmer det, men da jeg var på 10ml-stadiet i begynnelsen, så kunne jeg ikke merke hverken på brystet eller babyen hvilket bryst som var "brukt" sist. Men etterhvert kjenner man det jo, og får innarbeidet det litt..

Skrevet

Ja,Cara!Det båndet jeg pratet om!

Men klarer ikke å få bestilt jeg heller...hmm...

Men en ring eller et vanlig sånt armbånd gjør jo ogsa nytten da..

Selvom det hadde vært kjekt med sånn klokkeslett-måler i starten da!

Skrevet

dette var jo en fantastisk lur ide, og noe man jo ikke tenker på, takk for tipset. : )

Skrevet

Eller, man kan sette en sikkerhetsnål på bhen, på den cupen og puppen man sist ammet på ;-)

Skrevet

Jeg har en amme-bh jeg kjøpte på mamasita, hvor det er en liten platpyntegjenstand mellom koppene en kan flytte fra ene siden til den andre -nettopp på grunn av dette problemet. Disse bhene er med bøyler, for dem som "må" ha det (som meg, for eksempel)

Skrevet

WOW!!!! AMME BH MED BØYLE SIER DU!!!!????

Det mååå jeg ha!!!Er så lei av de elendige amme bh'ene!Puppene mine ser jo ikke ut i de!Og det er IKKE spesielt pent når bhen velter over utringningen på singletter osv...

Mamasita sier du..?Er det på nettet?Eller hvor finner jeg det?

Skrevet

Ammebh med bøyle kan du finne på Sparkjøp også :o) Billige er de også.

Skrevet

Eg får ikke bestille de.......skal sende de en mail tenkte eg=)

Skrevet

Fikk kontakt med de, bare gå til www.milkbands.no for å bestille disse.

Du trenger ikke å flytte båndet fra side til side, Kjempe smart!

Bestilte lysblå og gul.

Takker.

Skrevet

Har de på sparkjøp spile!!??

Det ante jeg ikke!Tusen takk!!

Skrevet

Nå har jeg snakket med han den linken vi kan bestille fra er www.milkbands.no

Jeg har nettopp bestilt=)

var billig også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...