Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 ...feks i senga før dere tar de opp om morgenen- om barnet ligger og er fornøyd altså, og ikke griner..? ...eller når de leker på gulvet og ikke sutrer...? Får SÅ dårlig samvittighet om jeg holder på med ting og "overlater" henne til seg selv! Sjelden klaging av noe slag så hun kunne vel liggi sånn hele dagen virker det som ;0)
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Jeg tar hun når jeg ser at hun er våken og søker kontakt :-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Tulla sier ikke ett pip om morgenen har en leke i sengen med bjelle som hun rister på når hun er våken =0). Da er det morgen her i huset hi hi =0)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Kommer ann på.. Han kan ligge alt fra 10-30 min i senga før han begynner å sutre og jeg tar han opp.. På gulvet tar jeg han opp bare etter litt hvis han sutrer..
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Jeg tror barn lett kan bli stresset om en voksen alltid skal holde, klemme,kose, snakke, bære og leke. Barn finner lett selskap i egne utfordringer. Tro meg; de hyler og gråter når de ikke har det bra. Jeg får selv dårlig samvittighet når småen er "mye" for seg selv, men hvorfor skal min samvittighet plage og forstyrre han? Alt med måte sier nå jeg:)
dama Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 hvorfor får du dårlig samvittighet for at hun er fornøyd aleine??? litt småteit detta? unga skal jo faktisk hjelpes til å bli selvstendige individer som skal klare seg utmerket på egenhånd.....
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2007 Hva er småteit? Snakker ikke om at de ikke skal bli selvstendige- eller at jeg ikke lar henne ligge... jeg spør bare om hva andre gjør. Noen barn klager "aldri"; mener du de bare skal ligge da eller? At de bare skal få oppmerksomhet når de gråter? Det er et skikkelig bra signal...
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Jodling og babling er en ting, maaaaaammaaaaaaa eller skrik noe helt annet.
Honningmelon Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Om morgenen kan hun nok ligge leeeenge, for hun sover på eget rom, og sier ingenting når hun våkner :-) Men, hun ligger uansett ikke lenge, for jeg står opp med storebror, og da kikker jeg alltid inn til henne for å se om hun er våken. Er hun fornøyd når hun ligger på gulvet, lar jeg henne drive på. Styrter heller ikke til med en gang hun sutrer litt. Men, akkurat nå er hun veldig mammdalt, og vil helst bare være på fanget :-s
dama Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 det er småteit å ha dårlig samvittighet når ungen er fornøyd, ja.... her i huset blander jeg meg ikke inn med mindre jeg ser/hører at det er behov for det... og så tar jeg seff initiativ til kos og lek selv også.. for det setter de pris så stor pris på
Har byttet nick ! Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 HVIS det skjer lar jeg henne ligge så lenge hun ikke viser tegn til å være misfornøyd... Men det skjer aldri da =( Hun er 9mnd og følger etter meg overalt og vil aller helst sitte på armen eller fanget hele tiden. Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for å la henne ligge å plundre for seg selv hvis hun er fornøyd med det!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2007 Nei, det er dette jeg lurer litt på- for begge barna mine har vært veldig rolige og kan ligge i evigheter aleine og så hører jeg om andre som sitter med ungene sine HELE tida. Jeg tar selvfølgelig initiativ til lek og kos, men etter en halvtime på gulvet uten en lyd synes jeg uansett det er greit å være litt med henne...
Honningmelon Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Min eldste var sånn. Kunne ligge leeenge for seg selv. Men, jeg tok han opp hvis det drøyde lenge, for ville jo kose litt og da :-)
Har byttet nick ! Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Syns det høres ut som en fin ordning jeg, at hun leker litt for seg selv og at du deretter tar iniativ til lek og kos. Tror det er viktig at de ligger litt for seg selv, er jo sånn de skal finne ut av ting (snu seg rundt, krabbe, sette seg opp osv) Skulle gjerne hatt det sånn jeg, tror leken hadde blitt bedre for jenta mi sin del om jeg ikke var nødt til å dikkedakke hvert eneste minutt hun var våken (misforstå meg rett, vi koser oss masse!). Men hun har nok bare ett stort oppmerksomhetsbehov! Trøster meg med at behovet for å være med meg på do sikkert forsvinner når hun kommer i tenårene .... =)
Storebror & Lillesøster Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 til han begynner og suttre og vil opp,så lenge han ligger i senga og prater og koser seg mens jeg gjør det jeg skal så er vel det et fett om han ligger der eller på leketeppet sitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå