mor_guttaboyz Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Altså sånne små utvekster som smitter når barnet klør seg. Finnes det NOE som hjelper på disse? 5åringen har hatt det i lang tid nå. Det begynte med tre på ryggen og den ene ble lilla og måtte skrapes vekk av lege. Etterpå poppet det opp og nå har han vel 30 stykker langs ryggen og ene siden. Mange av de blir "hissige", røde og store. Hva kan jeg smøre på for å få de bort? Kan man se om de er på retur snart? Gutten er allergisk mot plaster (får røde utslett der plasteret har vært), hvordan dekke de til? Håper noen kan hjelpe meg? Hilsen lettere fortvila
Hmmmmmm Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 jeg har ikke selv hatt det men systern min har hatt det.. hu hade mange på ryggen, å på insiden av låren.. Var veldig slitsamt før henne før hu kunde ikke ha bukser som satt hart eller jeans,måtte gå i joggebukser, Til slut efter mye mass fra mamma til legen så fikk hu hjelp, husker jeg rett så frøs di dem,å så skjærte dem vekk med laser, var så lenge sedan så husker ikke helt..
Paddin Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 JAAAAAAAAAAAAAA.... og jeg hater de!!!!! Begge barna hra vært plaget av dette da de nok er mer motagelig for denne virusen pga eksem. Barna har hatt mange men små i årene som har vært - i vinter jublet vi da lillebror sine forsvant etter 2 1/2 år, men nå er de tilbake igjen. Han og søster har mange arr/groper etter disse. Vi har tatt noen selv, leggen har tatt noen ellers så har de forsvunnet selv. Det er så mange meninger om disse utvekstene - så en kan jo bli smårar. Jeg trodde vi nesten var de eneste i bh som hadde dette, men det viste seg i fjor at dette virkelig gikk rundt i bh og nesten alle hadde dette. Mht plaster så finnes det vel noe på apoteket for ømfintlig hud, for det er jo viktig å dekke de til når de er infisert. Har skrevet litt om dette i bloggen vår på denne linken. http://sosken.blogdrive.com/archive/44.html Lykke til og rop ut om du finner noe som hjelper. Klem
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg og mine to søsken hadde dette... JEg hadde bare noen få, de forsvant etter et år eller så. Det var visst VELDIG viktig at man ikke brukte samme håndkle osv... (ikke at det er vanlig å dele da men....) Broren min som kanskje var 3 år da måtte tilslutt på Ullevål og operere moluskene bort (skjærte de bort?!?!) i narkose,..... Samme med søsteren min, hun hadde ikke så mange da. Men, dette er da faktisk snart 15 år siden. ojoj som tiden flyr,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå