Gå til innhold

Når kjenne bebbis som 1.gangs gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei på dere andre snart mødre:)

Jeg er i uke 17 og lurer så fælt på når det er vanlig å kjenne liv for første gang?!

Dette er min første lille, så jeg vet ikke en gang hvordan det skal kjennes ut!

Noen som har lyst til å dele sine erfaringer med meg, gjerne både 1. og 2.gangs.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er i uke 19 nå, men tror jeg kjente liv i ca uke 16.

Jeg synes det er veldig vanskelig å forklare hva jeg kjente, men tror du forstår etter du har kjent det et par ganger at det bare må være det:)

Noen kaller det en luftboble, eller en liten fiskehale og noen sier det kjennes ut som leamus. Jeg vet ikke hva jeg syns... Men det er noe lingnende ja:) Jeg kjente liv 1 gang når jeg satt i sofaen, helt stille og rolig rundt meg. nå kjenner jeg det oftere og trenger ikke å være helt rolig. Håper du snart finner ut hva det er;) det er veldig koselig!

Skrevet

Hei hei.

Det er så forskjellig når man kjenner det. Med begge mine har jeg ikke kjent liv før rundt uke 20. Barnet "våkner" som regel, når du sitter rolig. Så len deg tilbake, og la hendene ligge på magen. Du skjønner det når det skjer.

Gled deg :-)

Skrevet

Glemte forresten en ting. Er nå straks i uke 28. Merker spesielt mye liv når jeg spiser og drikker. Er det noen andre som gjør det? Er det kanskje et lite matvrak jeg har inni her?

:-)

Skrevet

Var og bada for 2 dager siden, og trodde jeg kjente noe da...men siden jeg ikke har kjent noe igjen er jeg usikker! hehe gleder meg veldig, kan ikke ligge på magen lenger, fordi det er ubehagelig...så nå er det ikke lenge til jeg ser gravid ut:)

Har mage, men ser egentlig bare litt lubben ut:P

Skrevet

Jeg kjente liv første gang da jeg var 13+2. Er 1.gangsfødende, men var helt sikker på at det var spark jeg kjente. Selv om det var veldig svakt :D

En venninne av meg som også er 1.gangsfødende kjente ikke noe før i uke 20. Så det er veldig forskjellig, å det kommer helt ann på hvordan babyen ligger inni livmoren. Min ligger helt fram i magen, så jeg kjenner godt sparkene midt på magen. Venninnen min sin baby ligger bak i magen, med morkaken foran, så hun kjenner sparkene mot ryggen og ned mot bekkenet.

Så det er veldig forskjellig fra person til person.

I begynnelsen så kjentes sparkene ut som små luft boble som sprakk, men etterhvert har de blitt hardere.

Jeg er nå i uke 28, og kjenner også veldig mye liv når og etter jeg har spist. Babyen får jo også høyere blodsukker når man spiser :D så da blir den litt ekstra aktiv :D

Skrevet

Jeg var rundt 18 uker da jeg kjente det. Lå på rygg i sengen og kjente det. Var som en liten boble:)

Skrevet

jeg kjente vel de første sparkene i uke 16, men var liksom ikke 100% sikker. Men i uke 18 var det full aktivitet... da var det liksom ingen tvil om at det var babyen jeg kjente.

Gled deg, er helt fantastisk å kjenne liv fra babyen:) Men noen kjenner det i uke 14, mens andre i uke 22. Så er forskjell fra person til person....

Skrevet

en lege sa at jeg kunne regne med å kjenne bevegelser i uke 18 og det gjorde jeg også!!bevegelser altså...ikke spark.nå er jeg i uke 26 og kan se magen bule ut:)

Skrevet

takk for svar:)

Dette er så spennende!!!!

Skrevet

Hei! Jeg er også førstegangsgravid. Jeg kjente det først i uke 20. Jormor sier en ikke skal bekymre seg for å ikkje kjenne liv før i uke 23. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle kjenne siden det er første gang.Var usikker første gangene, men det er som en blafring og små dult innenfra :) LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...