Gå til innhold

Hjelp! Tilbehør til kjole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup. Har kjøpt en svart lang kjole. Bare skuldre. Nå må jeg ut å kjøpe tilbehør. Hva ville dere brukt til? Kan jeg ha litt store røffe smykker til eller bør jeg gå for det enkle? Tenkte jeg skulle ha et sjal over. Kan jeg bruke "Mette Marit sjal" eller bør jeg gå for et tynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første hadde jeg ikke brukt svart kjole i bryllup, det er egentlig ganske fy.

Fr det andre, hva er Mette Marit sjal?

Skrevet

Ja, men nå blir det svart kjole. Har prøvd alt som heter kjoler i den lille byen her. Vanskelig å finne noe som jeg både liker og som passer. Får heller være fy.

Sånt sjal som er litt tykkere med frynser på endene.

Skrevet

I kirka så er det kun bruden som kan ha bare skuldre. Så sjal må du ha. Jeg ville ha kjøpt et tynt chiffon sjal eller noe sånt. Regner m at du er oppmerksom på at svart er en farge som mange mener en ikke skal bruke i bryllup?

Når det gjelder smykker så gjør du jo som du vil ut i fra hva slags type du er. Om du vil ha litt røft eller ikke.

Skrevet

Ja ja, ditt valg, ville bare advare deg siden det ses på som ganske respektløst å gå i svart i bryllup.

Om sjalet er tykt eller tynt spiller vel ingen rolle så lenge det passer til resten og bæres over skuldrene i kirken.

Skrevet

Svart kjole er ikke lenger fy fy og gå med i brylup. Men hvitt skal man fortsatt holde seg unna... Ville bare si det jeg... ;)

Skrevet

Takk. Endelig noen som har forstått det!

Skrevet

Det er fryktelig gammeldags å si at sort er fy-fy i brylupp. I fjor sommer var til og med Martha Louise i brylupp i sort kjole. Tror hun hadde ett rosa sjal og noe rosa dill i håret. Om du er usikker på om bruden blir sur, så kan du spørre henne og få tillatelse. ;)

Njaaaa... ta noe litt tynnere. Det er så skjerfaktig det sjalet. :) Og husk å velge en litt lystig farge da. Ikke rødt.. da får du enda mer pepper her inne..to forbudte farger på en gang. ;) Om du er tøff, velg noen sko med litt farge på da vettu.. eller sølv kanskje?

Skrevet

fnis.. bryllup.. herregud..brylupp.. Dum jeg er..

Skrevet

Tenkte faktisk litt på sølv. Får se om jeg finner noen gode sølvsko. Er så få sko jeg orker å gå med. Får så sinnsykt vondt i beina!

Skrevet

La ikke merke til det jeg engang...:-)

Skrevet

Mm..prøv DNA.. de pleier å ha kule sko. :) Eller Bianco.

Jeg skal i bryllup i Februar jeg, og det synes jeg er vanskelig.. Hva skal man ha på seg i februar liksom? Har ikke fått invitasjonen enda da.. så vet ikke helt hva det står som "dresscode".

I fjor hadde jeg sort sigarettskjørt og en mintgrønn topp til i et bryllup, og det var mange som hadde sort kjole ja. Noen hadde til og med hvit sommerkjole. :) Forresten sto det ingen ting om kleskode i invitasjoen da.

Skrevet

Jeg kjøpte meg faktisk fine sølvsko på Lindex i går. De var elegante, men ikke så høye. Kostet bare 299,-

Skrevet

Nei, det stod ingenting. Litt vanskeligere i februar, ja!

Skrevet

Får gå der og se, da. Må vel komme meg avgårde...

Skrevet

Om det ikke sto noen ting så står du veldig fritt. :) Ha det gøy. Tipper du blir fin i den sorte kjolen. Kos deg.

Skrevet

Takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...